Anki
Gomorron!
Äntligen blommade mina 2 hibiscusar samtidigt!
Så jag lät dem pussas lite wub.gif så nu får vi se vad som händer. Jag ska försöka korsa en vit med en lax färgad. Det kanske inte blir någon revolutionerande avkomma men... Jag ville bara testa. Vet ej om det är en så bra tid på året heller. Men men det är kul att experimentera!

Ha en bra dag
Blomsterkisen
Man vet inte hur det går förrän man försöker.

Hoppas att det går bra och att avkomman blir det du hoppas på. smile.gif
scorpan
du får sätta in en bild sedan på avkomman.....ska bli kul att se biggrin.gif
Ciczi
låter kul Anki.

JAg vill inte förstöra det roliga men det är svårt att få dem att sätta frö och lyckas det ändå så är det svårt att få dem att ta sig.

Men jag önskar dej lycka till och så vill vi ha bilder!!!

Ciczi
Alexander-VG-zon3
CITAT (ciczi @ 26-09-2006, 20:13)
låter kul Anki.

JAg vill inte förstöra det roliga men det är svårt att få dem att sätta frö och lyckas det ändå så är det svårt att få dem att ta sig.

Men jag önskar dej lycka till och så vill vi ha bilder!!!

Ciczi

har du fått frön som har blivit en ny planta ??
själv när jag har hhaft mina ute så har där bildas fröhus elelr sånna men det verkar inte vilja bli så mycket mer

har du tips eller nåt

*vill med se bilder å lycka till*
Ciczi
nej tyvärr har jag inte lyckats jag heller... sad.gif

Ciczi
Lemmon
Jag har nog haft en väldig tur då... wub.gif
Pollinerade två av mina Hibiskusar förra hösten bara för att testa lite, och fick två frön. Sådde de i våras och väntade ganska länge. Hade faktiskt givit upp hoppet när det kom upp en liten planta ur bägge krukorna.
Nu är de c.a 30 cm höga, så kanske att de blommar till nästa sommar. rolleyes.gif

"Pappan" är nr 5 och "Mamman" är nr 7 i mitt fotoalbum.
Alexander-VG-zon3
CITAT (ciczi @ 26-09-2006, 21:18)
nej tyvärr har jag inte lyckats jag heller... sad.gif

Ciczi

synd det wub.gif
man får ta nya tag till våren å testa tror jag fcik ca4-5blommor som blev med fröer i men sen trillade dom av elelr ruttnade eller nåt annat konstigt .
Alexander-VG-zon3
CITAT (Lemmon @ 26-09-2006, 21:52)
Jag har nog haft en väldig tur då... wub.gif
Pollinerade två av mina Hibiskusar förra hösten bara för att testa lite, och fick två frön. Sådde de i våras och väntade ganska länge. Hade faktiskt givit upp hoppet när det kom upp en liten planta ur bägge krukorna.
Nu är de c.a 30 cm höga, så kanske att de blommar till nästa sommar. rolleyes.gif

"Pappan" är nr 5 och "Mamman" är nr 7 i mitt fotoalbum.

du kna väl visa bilder med sne när dina blommar .

hur länge väntade du på fröna??
Ciczi
jag har fått lära mig att alla hibiskusar är inte kompatibla med varandra, visst de kan bilda frö men det händer tydligen rätt ofta att fröerna är tomma och inte kan gro.

Ciczi
CurlySue
laugh.gif du får sälja dem vidare med "Stamtavla"..
Lemmon
CITAT (flaxss @ 26-09-2006, 23:11)
du kna väl visa bilder med sne när dina blommar .
hur länge väntade du på fröna??

Visst kan jag lägga upp bilder på dem om de blommar.
Kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tog för dem att gro, men det var nog närmare en månad.

CITAT (sarah68 @ 27-09-2006, 16:29)
laugh.gif du får sälja dem vidare med "Stamtavla"..

Ja, det kanske vore något! biggrin.gif
Den ena vet jag i alla fall lite om. Min Pappa fick se den i en trädgård på Madeira. Han gick in och frågade om han kunde få en stickling, och det fick han. Tanten berättade att den kom ifrån Japan. Sticklingen blev sedan så stor, så min Mamma gav bort den till en bekant. blink.gif Hon visste inte att de skulle klippas ner. Ner den nya ägaren klippte ner den, så fick min Mamma tillbaka en stickling, som sedan jag jag fått en stickling ifrån.

Kanske ingen stamtavla, men lite historia om den i alla fall. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon