Full version: Ekorre
Ciczi
Jag har lyckats att fånga en ekorre på bild, aningens oskarp men man ser tydligt att det är en liten korre...

Vi har gott om dem i Alnarpsparken. Jag tycker att de är så söta. wub.gif biggrin.gif

mvh Ciczi
Castea
Ja, de är jättefina! Kan stå länge och kika på deras kvickhet mellan träd och grenar. Bodde en gång vid en talldunge, där jag ofta såg unga busiga ekorrar som jagade varandra upp och ner i spiral så tallbarken bara yrde! wub.gif
Aries
Ekorrar är ju bara så fina. Hos oss har de bo i granen bredvid huset och jag ser dem springa dagligen nu. De hoppar från träd till träd tills de når den stora eken. Och så plockar de nedfallna ekollon och gömmer lite varstans.
På vintern äter de gärna frön som ramlar ner från från fågelbordet.
Jag ser en ekorre just nu när jag skriver detta. wub.gif
Ophelia
Och så har ni söta rabbisar wub.gif wub.gif
malin72
måste bara få berätta en rolig sak som hände för några år sedan på skansen....
när jag stog och kikade på djuren som fanns i inhängnaden med sonen och några till så kände jag att något hamnade på min hand...det var en ekorre ohmy.gif det roliga var att den kröp in i ärmen på jackan och ut igenom nästa biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif jag studsade omkring och alla skrattade det måste ha varit en syn rolleyes.gif stackars liten han var väl helt förstörd efter att ha studsat runt med mig smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon