CurlySue
http://www.expressen.se/index.jsp?d=1931&a...587892&qstate=0

Själv fick jag 9 rätt..(av 10) wub.gif

"9 rätt: Du har jord under naglarna ...

... och grönaste gröna fingrar som kan få vilken växt som helst att prunka i grönt och färgranna blommor. Dina knän är skavda av otaliga timmar på knä i rabatterna. Du älskar när knoppar brister och njuter i fulla drag när våren kommer och du äntligen får dyka ner bland maskar och skalbaggar i myllan igen."
adamos
Ja det blev samma här så helt borta är man nog inte rolleyes.gif
LadyG
"8 rätt: Visst har du gröna fingrar!

Du hittar rätt i handelsträdgårdens djungel och kan skilja ogräset från de önskade växterna i rabatten, driva upp en tomatplanta och hålla balkongväxterna vid liv hela sommaren. Men för att bli ett riktigt äss i trädgården får du allt ligga i lite mer!"

Det var som f*n, det trodde jag inte laugh.gif
askar
Har nog lärt mig en del under alla timmar jag tillbringat på Odla.nu smile.gif

Resultat

9 rätt: Du har jord under naglarna ...

... och grönaste gröna fingrar som kan få vilken växt som helst att prunka i grönt och färgranna blommor. Dina knän är skavda av otaliga timmar på knä i rabatterna. Du älskar när knoppar brister och njuter i fulla drag när våren kommer och du äntligen får dyka ner bland maskar och skalbaggar i myllan igen.
olgak
En nia!!
malin72
tongue.gif tongue.gif 9 rätt ohmy.gif ja man lär sig mycket här smile.gif
scorpan
5 rätt: Svagt, svagt grönt ...

... kan man ana i dina fingrar. Liksom ett litet frö av en ÖNSKAN om att kunna hantera en planteringsspade och sekatör. Men än är det lååång väg att vandra. Börja med att plantera några färdiga petunieplantor i år och läs en grundlig trädgårdsbok så kanske intensiteten av grön färg i dina fingrar ökat lite till nästa år.

Haha....det stämmer nog ganska så bra ändå laugh.gif
arno
9 rätt - men vilken var fel???
titti49zon6
Så här gick det för mig

10 rätt: Du har jord under naglarna ...

... och grönaste gröna fingrar som kan få vilken växt som helst att prunka i grönt och färgranna blommor. Dina knän är skavda av otaliga timmar på knä i rabatterna. Du älskar när knoppar brister och njuter i fulla drag när våren kommer och du äntligen får dyka ner bland maskar och skalbaggar i myllan igen.

Så här har andra svarat:

0 rätt! 0%

1 rätt 0%

2 rätt 1%

3 rätt 3%

4 rätt 7%

5 rätt 12%

6 rätt 16%

7 rätt 19%

8 rätt 24%

9 rätt 12%

10 rätt 5%

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Betty

Fast jag håller inte med om "kan få vilken växt som helst att prunka i grönt och färgranna blommor.", här dör faktiskt ett och annat blomster mellan varven, precis som hos alla andra... biggrin.gif

Hittade ett knepigt ord i testet: Biunell ... Bienn är en vanligare benämning på tvååriga växer.
Bee
9 rätt. Jösses! Fast jo, jag är nog bra på teori.

Undrar vilken fråga som var "fel", den första frågan om damer (var det rosor eller pioner?) eller parterren.
olgak
Jag tror jag svarade fel på parterren. Vad är parterre?
Alexander-VG-zon3
Resultat

8 rätt: Visst har du gröna fingrar!

Du hittar rätt i handelsträdgårdens djungel och kan skilja ogräset från de önskade växterna i rabatten, driva upp en tomatplanta och hålla balkongväxterna vid liv hela sommaren. Men för att bli ett riktigt äss i trädgården får du allt ligga i lite mer!

wub.gif
ninnisky
CITAT (olgak @ 27-09-2006, 16:56)

Parterre är en blomsterrabatt i husets plan och närmast detta - allt enligt Prismas främmande ord. Parterre kan också betyda nedre våningen i en byggnad.
(Om jag inte missminner mig ska en blomsterparterr bestå av flera symetriska rabatter tillsammans)

Hade själv 9 och missade på just parterre eftersom jag fick för mig att den skulle ligga högre och inte lägre......
Anki V
Ser man på....

Man kanske ska döpa om sig själv från elev till expert tongue.gif
/Anki
Alexander-VG-zon3
CITAT (ninnisky @ 27-09-2006, 17:17)
CITAT (olgak @ 27-09-2006, 16:56)

Parterre är en blomsterrabatt i husets plan och närmast detta - allt enligt Prismas främmande ord. Parterre kan också betyda nedre våningen i en byggnad.
(Om jag inte missminner mig ska en blomsterparterr bestå av flera symetriska rabatter tillsammans)

Hade själv 9 och missade på just parterre eftersom jag fick för mig att den skulle ligga högre och inte lägre......

då hadde jag fel på den med och sen en annan om dte var frukt eller ros fråganorna
vickeva
Dra på trissor, tio här med, men teori har alltid varit min starka sida, det är värre i praktiken, jag har nog grönare hjärna än fingrar... wub.gif
Gillan
Dra mig på en röd.........9..av 10.... blink.gif

Hur kan det ens vara möjligt när man ständigt har alla dessa frågor rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Fast inte tar jag det så allvarligt, det kunde lika gärna ha stått 1 rätt, som tio. Det beror ju på vilka frågor som ställs tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon