Alexander-VG-zon3
hejsan nu ska ni få höra en saga eller nåt och dte är sant

men mormor har änlgatrumpeter. men sen vintern 2004 tror jag det bler men hösten7vintern 2004 så glömnde mormor sina änlar ute och tempen föll ner till -1c -2 änglatrumpeterna blev skadade så dom slängdes i skogen som är utanför huset sen till våren gissa vad??
så började det att växa änglatrumpeter i skogen VISP så hadde dom överlevt en skånks zon 2 vinter utan skydd i skogen och dom är i da stora å fina änglatrumpeter wub.gif
Gurkan
Vad häftigt !! Hur ser dom ut nu då ? Har dom växt "vilt" där ute nu i två år, sen hösten 2004 ? Finns det några bilder ?

Antar att du får ännu mer självförtroende inför din övervintringsexperiment nu ! smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gurkan @ 27-09-2006, 17:36)
Vad häftigt !! Hur ser dom ut nu då ? Har dom växt "vilt" där ute nu i två år, sen hösten 2004 ? Finns det några bilder ?

Antar att du får ännu mer självförtroende inför din övervintringsexperiment nu ! smile.gif

mormor lämnar inte dom ute mer nu hon har dom i krukor å tar in dom i källaren . men jag själv funderar på att ha kvar min i söderläge med skydd då eller om där kommer nytt från roten för dte är jju rötterna som överlevde säkert .

ska visa blder
Alexander-VG-zon3

här är bilder på hur dom ser ut nu det är dom två höge .

men sen skkogen ger ju faktist liite skydd plus om där kom mycket snö vintern 2004 så helt oskyddat va dom ju inte .
har inga bilder från inann mer än dom här nu men senare så kommer ni om ni vill så kan ni följa min änglar
Gurkan
Vad häftigt ! Vilka vackra blommor ... såg först inte hur stora dom var sen såg jag jämfört med stolarna ... coolt.

Dom har alltså stått en vinter ute i skogen ??
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gurkan @ 27-09-2006, 19:30)
Vad häftigt ! Vilka vackra blommor ... såg först inte hur stora dom var sen såg jag jämfört med stolarna ... coolt.

Dom har alltså stått en vinter ute i skogen ??

det var detta som mormor hittade

det som är inom det röda är vad som hittades i skogen .

bladen å stammarna blev svarta å mjjuka sa mormor när jag pratde med hon sen slägnde dom ut som i skogen utan kruka å inget mer sen har ju löv,snö,träd,buskar skyddat dom såklart sen så hittade mormor det på somaren tror jag å då hadde dom växt så mycket i skogen men nu har mormor dom i krukkor å ttar in dom för hon villl inte chansa .

men jag själv ska se hur dte gå med mina som komemr få bättre skydd än mormors .

sen vet man ju inte heller hur vintern va 2004 det var aknkse en ovanligt mild elelr snörik vinter

kan tilägga att det som hittades var ny å grön friks grönska inget skadat
Gillan
CITAT (flaxss @ 27-09-2006, 17:06)
hejsan nu ska ni få höra en saga eller nåt och dte är sant

men mormor har änlgatrumpeter. men sen vintern 2004 tror jag det bler men hösten7vintern 2004 så glömnde mormor sina änlar ute och tempen föll ner till -1c -2 änglatrumpeterna blev skadade så dom slängdes i skogen som är utanför huset sen till våren gissa vad??
så började det att växa änglatrumpeter i skogen VISP så hadde dom överlevt en skånks zon 2 vinter utan skydd i skogen och dom är i da stora å fina änglatrumpeter wub.gif

Fantastiskt wub.gif wub.gif
Eva i Höga
Verkligen fantastiskt! Jag tycker änglarna är helt underbara växter och lättskötta men att de kan stå i skogen under vintern trodde jag verkligen inte. Vad kul!
Eva
Alexander-VG-zon3
japp jag tycker med det är en häftigg upptäckt .
för klara jga mina änglar ute i två vintar eller 5vintar så kna man börja sälja dom som perenner
Carex
du din tänjare av växters tålighet, nu gör du mig mäkta imponerad!;)
Det är faktiskt ganska fantastiskt, trodde jag aldrig skulle funka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon