Full version: Så hemskt
Samsara
Alla kan inte har hört om branden i Torup tror jag det var. Där 10 - 15 hästar blev innebrända. Jag fattar bara inte hur man bara kan åka och sätta fyr på ett stall och sen lämna hästarna där.
Det hände för någon vecka sen, men igår när vi satt på stallet och pratade fick vi reda på att vår gamla ridskoleponny hade stått i stallet och omkommit i branden sad.gif
Kan inte förstå hur människor tänker när dom gör något sånt, så j***a hemskt.

Kommer alltid att minnas han

R.I.P
Freddy 1993 - 2006
kristerh
Nej det är ofattbart att man kan bete sig så djävligt mot djur sad.gif
Lars-Olof Arvids
Totalt obegripligt - och detta är inte mycket bättre! mad.gif
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,895040,00.html

Olle
kristerh
Fattar inte vad det är för fel på folk som kan hålla på så mad.gif
det måste ju vara något allvarligt fel på deras uppfostran mad.gif mad.gif
Pirum
Människan är nog det elakaste djur som finns. Använda en igelkott som fotboll...jävla dårar. Borde fängslas. Då tycker jag det är en smula mindre allvarligt att hundar avlivas, eller "SLAKTAS" som Aftonbladet så pittoreskt uttrycker det, för att de inte följer rasstandard. Inte stort värre än att avliva husdjur som vi äter (exv, ko, gris, etc). Men visst, man hade önskat att avel som driver fram sjukdomar förbjuds, och att hundar med 'fel' utseende kan få komma till människor som inte är snobbiga och inte tänker bedriva ras-avel på den.
Theriss
Så det är nu fastställt att det var någon som satte fyr på stallet?
Rapchic
människor är dom värsta djuren...
folk säger att människan är bättre än djuren
(när vi samtidigt förstör jorden så att den nästan är obebolig om ca 100år)
Gossen Ruda
Intelligensen är oftast destruktiv. Ointelligenta djur följer bara sina instinkter att äta eller försöka undvika att ätas. Intelligenta djur gör mer. Katter kan leka i timtal med ett skadat djur. Rävar likaså. Schimpanser kan aktivt döda artfränder som ses som ett hot. Delfiner letar upp tumlare och dödar dom trots att det egentligen saknas nån vettig anledning. Späckhuggare kan leka med dödade och döende sälar. Vi följer bara med i strömmen.
Rapchic
ja men om vi nu är så smart varför kan vi inte ens se att vi gör fel
pejori
CITAT (Rapchic @ 01-10-2006, 22:17)
ja men om vi nu är så smart varför kan vi inte ens se att vi gör fel

kanske för att alla människor inte är lika smarta rolleyes.gif rolleyes.gif
Rapchic
kanske därför.....
eller som jag tror så är vi smarta på att hitta på saker så man kan va bekväm tongue.gif
Samsara
CITAT (Theriss @ 30-09-2006, 21:46)

Jag har inte varit inne på odla.nu på länge. Ja, de är fastställt att det var anlagt. Branden började på fyra olika ställen och vittnen har sett två bilar lämna stallet.
Berith
Fruktansvärt. sad.gif
Theriss
CITAT (Samsara @ 03-10-2006, 15:26)
CITAT (Theriss @ 30-09-2006, 21:46)

Jag har inte varit inne på odla.nu på länge. Ja, de är fastställt att det var anlagt. Branden började på fyra olika ställen och vittnen har sett två bilar lämna stallet.

Jäkla puckon... hur kan man bara få för sig att göra nåt sånt? Störda människor!
Samsara
Inte vet jag, men de e så jäkla hemskt o de kommer ju än närmre in om man känner ena hästen som omkom i branden också.
zaaritha
Vilka djur anses vara intelligenta?
Rapchic
delfiner, hajar(fisk), hundar, katter, alla papegojfåglar(fåglar), kråkor, skator(fåglar), primater(därtill människan) och mer (kan inte kommapå alla på rak arm)
zaaritha
Instämmer!
Men; grisar är enligt forskare väldigt intelligenta--också!
Whiskuchi
Och råttor likaså, nästan i klass med hundar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon