ewa zon 3
Hade planerat att peta ner en del botaniska tulpanlökar mellan daggkåpeplantorna
20 cm hög, med blommning april-maj enligt förpackningen
Men kommer den hinna blomma innan daggkåpebladen kommer upp för mycket?
Hm, minnet är kort tydligen tongue.gif

/Ewa
ewa zon 3
Snälla någon med bättre minne än jag rolleyes.gif
när sätter daggkåpan fart norr om Stockholm i soligt läge?
Kommer 20-centimeters-tulpanerna ha någon chans att synas i apr-maj månad. Skulle tro att de blommar i maj

/Ewa
Näcken
I Stockholm vet jag inte, men i skåne har jag lite högre tulpaner av en påde med blandade av botanisk sort, 30-40 cm, läget är delvis i en norrabatt med sol morgon och kväll. De hinner blomma innan daggkåpan hinner upp, men om jag minns rätt så står daggkåpan halvvägs upp på stjälkanra strax innan de blommat över.
ewa zon 3
Tack för svar, det verkar vara på gränsen alltså

/Ewa
Killensomvillhagrönafingrar
I Göteborg hinner mina tulpaner växa upp och tapp blommorna innan Daggkåpan kommit halvvägs.

Fungerar ypperligt skulle jag vilja påstå.
Dock har jag inte botaniska utan någon annan sort, skall bli mycket intressant om de kommer upp i vår.

Har 9 kilo tulpanlökar i en pallkrage samt daggkåpa.
Saknar bara blommor i resten av sommaren och sen sommaren där. får se vad det blir komplitterat med nästa år.

Perfekt "inget att sköta" rabbat.
Killensomvillhagrönafingrar
Lägger till länken till min liknande fråga
Hur det kan bli fint hala sommaren
ewa zon 3
Tack smile.gif
Jättebra att du länkade till din fråga
Jag tror jag skippar tulpanerna mellan daggkåpan fick flera andra bra ideér från din länk

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon