rosita
Mina passionsfrukter har suttit på plantan i 2 månader utan att växa, mjukna (de är stenhårda) eller ändra färg. huh.gif Är det någon som vet hur man ser när den är mogen? unsure.gif När man köper dem i affären är de bruna, men mina är fortfarande gröna.
Alexander-VG-zon3
dom ska någ va som dom är i äffaren
Bajare
Hej,

Passionsfrukter skulle vara bruna eller violetta.

Mina mognade inomhus i November och när dem föll ner till golven då var de säkerligen mogen. rolleyes.gif

Bajare
rosita
OK, då var det dumt att jag tog av en av de två jag hade. jag trodde den kanske inte ändrade färg förrän de legat lite, för ibland plockas ju frukten i sydliga länder innan den är mogen, så mognar den under lagringen. Men jag har en kvar på busken, så jag hoppas den klarar flytten utifrån och in i förrådet i nästa månad. wub.gif
AndreasBlomquist
Rosita, nu har ju inte jag några passionsfrukter men Pisanggoreng har skrivit om sin skörd i sin blogg.

http://dalang.tradgardsblogg.se/2427/Exoti...sk+sk%F6rd.html
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns många olika sorters passionsfrukt alla får inte den där brunlila frukterna, det finns ju en del som har gula frukter exempelvis.
rosita
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,29-09-2006, 11:51)
Det finns många olika sorters passionsfrukt alla får inte den där brunlila frukterna, det finns ju en del som har gula frukter exempelvis.

Eftersom jag tog frön från en köpefrukt, så antar jag att det blir samma frukt. Den ska i så fall bli brunlila. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon