nina L
HEj
Läste på en hemsida (kommer inte ihåg vems) -"På väl skyddad uteplats kan växten övervintra milda vintrar, annars i ljust, frostfritt rum. I mars skäres den ner till 10-12 cm och planteras om."- HAr ni erfarenheter av detta påståendet?? Jag trodde att tvillingsporren var en ettåring.
Eva i Skåne
Nej, jag har ingen erfarenhet, men väldigt många av de vi kallar ettåriga sommarblommor går att övervintra frostfritt.

Andra som klarar övervintring inne är femtunga och snöflinga och säkert massor av andra. Det är ju bara att prova, om man har plats sleep.gif , inget att förlora,
och om man lyckas, som jag gjorde med min snöflinga, känner man sig stolt när man kan ta sticklingar från egen planta på våren. smile.gif
nina L
tack för svaret.Men eftersom jag ska skriva om blomman i ett skolarbete så hinner jag inte pröva själv. Hoppas någon som har erfarenhet kan svara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon