Full version: Varning
Inga från Närke
Denna spindel fanns det gott om i Danmark och vilka nät den gör jättestora. Det är min sambos hand som är bakom för att ljuset på bilden skulle bli bra.
Vet någon vad den heter?
wolkenkrabber
ser det inte ut som en helt vanlig korsspindel?
yenny
Precis en sån hade mamma i sin trädgård i sommras... ett riktigt stort nät hade den.
Berith
Kvadratspindel, tror jag. smile.gif Tjusig!
amaira
Detär den vanliga korsspindeln. Och den är vanlig. Och stor, och vacker, mycket vacker. Korsspindlen har så vackra behagliga färger i brunt och beige och jag kan stå långa stunder och njuta av färgsammansättningen.

Kvadratspindeln är också vanlig (i alla fall här). Den är en nära korsspindelsläkting, men har lite annorlunda teckning på ryggen.

Åtmistone här spinner de sina nät liiite annorlunda och på olika platser.
Berith
Ahaaa...!! biggrin.gif
Snöflinga
Har sett mörkare spindlar med kors på ryggen, kanske artfränder huh.gif Men undrar om den är giftig ... vad händer om man får ett bett ?
Anders zon 1
Nästan alla spindlar är giftiga, korsspindeln också. Men ett bett av den är inte alls farligt för människor - inte mycket värre än ett myggbett.
winer
de hittade jag med i sommras
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon