Full version: Bilder
Inga från Närke
Här kommer några bilder från Danmark.

Någon som vet vad dessa heter fanns i min kusins trädgård.

En skön plats i kusinens trädgård, jag tyckte den var mysig.

Sambon på promenad i Rödby på Lolland i Danmark.
wolkenkrabber
vackert!

jag älskar danmark! deras frukost och lunch gillar jag skarpt!
sen tycker jag att det är mer "liv" i danska städer.. mer rörelse.. och färggladare nattliv. (köpenhamn)
Gillan
Här har du ett " Danmarksfreak " till wub.gif Fina bilder Inga, men svar på din fråga har jag inte rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Inga från Närke @ 28-09-2006, 19:35)

Svårt att se om det orangeröda på buskarna är blommor eller bär, men är det bär som är sådär färggranna så gissar jag eldtorn,Pyracantha coccinea
Inga från Närke
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,29-09-2006, 10:42)
CITAT (Inga från Närke @ 28-09-2006, 19:35)

Svårt att se om det orangeröda på buskarna är blommor eller bär, men är det bär som är sådär färggranna så gissar jag eldtorn,Pyracantha coccinea

Det är bär och det stämmer nog att det är Eldtorn. Vet du om den är härdig hos mig zon 4-5. Jag tyckte den var mycket vacker och fåglarna älskade den sa min kusin.
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns lite olika namnsorter av eldtorn det finns några som ska kunna vara härdiga i zon 4 ex. ´Anatolia´ (kallas ibland turkiskt eldtorn) men den är lågväxande och ser inte riktigt ut som växterna på bilden, annars är det nog en växt som anses härdig till zon 2-3.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon