Full version: Vulkanpalm
Purple Heart
Hej!
Jag inhandlade en såkallad vulkan palm, hawaii-palm, igår.
Den sägs vara väldigt ovanlig, därför finns det knappt ingen information om hur man sköter den. Iallfall hittar inte jag det. Bara den officiella sidan.
Tänkte höra om någon härinne har en likadan? Som kanske har egna erfarenheter om hur man sköter en sån? Har haft en sån förut men den dog av spinn, så nu skulle jag gärna vilja vara utrustad med mer info om den så att den klarar sig, iallafall några år. Jag har placerat den under lysrör inne i ett rum, ett fönster står öppet dygnet runt i rummet så den står relativt svalt om nätterna. Ska ställa den på ett fat med vatten. Finns det något mer som jag behöver veta eller göra?
Tacksam för svar. Annars får jag söka vidare på annat håll. wacko.gif
AntoonW
Brighamia insignis, alula, vulkanpalm är en hotat växt som numera har en egen hemsida. Växten började odlas 2004 i Holland i ca 100 000 ex bl a avodlare W van Diemen.

Kolla på
http://hawaiianpalm.nl/engels/care_en.html

//Antoon
Purple Heart
Tack då ska jag kolla in de länkarna...! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon