Full version: Gjorde mig glad
askar
När jag på nyheterna nyss fick se att familjen får stöd
av så många smile.gif
Igår var pappan i familjen nedstämd och utan framtidshopp...
idag glad och stort leende.smile.gif

Bandidoshotade får hjälp av kyrkan
askar
Ingen mer än jag som reagerat på positiv nyhet unsure.gif

Eller hade kanske reaktionerna varit fler om det handlat
om en "ursvensk" krögarfamilj wink.gif

Jag tycker iaf att det känns skönt att det finns människor
som inte låter våldet segra. smile.gif
Som vill och vågar ställa upp för en medmänniska.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (askar @ 30-09-2006, 13:41)
Ingen mer än jag som reagerat på positiv nyhet unsure.gif

Jag tycker iaf att det känns skönt att det finns människor
som inte låter våldet segra. smile.gif
Som vill och vågar ställa upp för en medmänniska.

Jo jag. Den stackars familj har gått genom så mycket.

Då uppmanas folk att anmäla och vittna men sen lämnar man dom i sticket, ingen hjälp, ingenting.

Dom blev ja uppmande att stänga restaurangen, men alla skulder då?

Nej det är skönt att höra att dom nu äntligen får hjälp.

Elisabeth
Fizzgigg
Jag tycker att det var en toppennyhet. Jag och frugar pratade om det igår vi tyckte att det var jättebra. Och insamling i all ära men jag tycker faktiskt att det var ännu bättre att de uppmanade fok att gå dit och käka. Pappan i familjen verkade ju faktiskt gladast över att få "jobba till sig" pengarna med sin restaurang än att få prylar till skänks och det tycker jag är så skön inställning.
Hade jag varit i Götet hade jag tagit med mig hela familjen dit och käkat.
Snöflinga
Ja visst blir man glad smile.gif Hoppas det blir mycket i kollekten och att många gör ett besök på hans restaurang ... Otäckt med alla kriminella ligor som bara tycks bli fler och fler och som terroriserar vanligt folk sad.gif
forget-me-not

Varför så "aggressiv"? huh.gif Många har ju läst ditt inlägg, men kanske valt att inte kommentera av olika skäl. Jag är en sån bl a, läste och blev glad men sa inget om det.
ninnisky
CITAT (Fizzgigg @ 30-09-2006, 14:32)

Det är precis vad vi och många andra i vår närhet gjort biggrin.gif biggrin.gif och fortsätter att göra! Tyvärr har dom haft problem med för många gäster de senaste dagarna -maten har tagit slut och man har inte kunnat ge den servicen man önskat.
Men, vad gör det om inte maten räcker till oss - vi har visat att vi bryr oss och det är det viktigaste!
askar
CITAT (forget-me-not @ 30-09-2006, 17:19)

Varför så "aggressiv"? huh.gif Många har ju läst ditt inlägg, men kanske valt att inte kommentera av olika skäl. Jag är en sån bl a, läste och blev glad men sa inget om det.

Inte var jag aggressiv smile.gif Undrade bara när jag loggade in och såg
att ett sextiotal läst men ingen kommenterat.
askar
CITAT (ninnisky @ 30-09-2006, 17:28)
CITAT (Fizzgigg @ 30-09-2006, 14:32)

Det är precis vad vi och många andra i vår närhet gjort biggrin.gif biggrin.gif och fortsätter att göra! Tyvärr har dom haft problem med för många gäster de senaste dagarna -maten har tagit slut och man har inte kunnat ge den servicen man önskat.
Men, vad gör det om inte maten räcker till oss - vi har visat att vi bryr oss och det är det viktigaste!

Tänkte precis så igår när han sa att maten tagit slut.
Härligt att höra att ni också ger ert stöd smile.gif
forget-me-not
CITAT (askar @ 30-09-2006, 18:10)
CITAT (forget-me-not @ 30-09-2006, 17:19)

Inte var jag aggressiv smile.gif Undrade bara när jag loggade in och såg
att ett sextiotal läst men ingen kommenterat.

Okej, då ber jag om ursäkt. Jag upplevde inlägget, just den kommentaren jag citerar, som onödig och aggressiv. Men om jag missuppfattat så ber jag om ursäkt. smile.gif
kristerh
Tycker det är bra att de äntligen får lite stöd, fattar inte att folk inte vågar äta på deras restaurang wink.gif hade jag bott i närheten hade jag ätit där varje dag.
askar
CITAT (kristerh @ 30-09-2006, 22:49)
Tycker det är bra att de äntligen får lite stöd, fattar inte att folk inte vågar äta på deras restaurang wink.gif hade jag bott i närheten hade jag ätit där varje dag.

Precis så har vi sagt... hade vi bara bott lite närmare så smile.gif

Ju fler som är rädd för att gå och äta på "hotades" restaurang...
desto större grepp får idioterna.
Om inte vi vågar säga ifrån och vägra våld..
Vem ska då göra det. unsure.gif sad.gif
scorpan
Mycket bra inlägg askar!
Jag hoppas att det går bra för dom!
Vad kul att deras mat tar slut!
oj,menade inte som det skrevs.....men tar det slut så äter ju folket där ;
Jag bor så långt ifrån så jag kan tyvärr inte äta där,men tänker på dom och hoppas att det löser sig för dom.
winer
jo jag med
Gillan
Oerhört skönt att läsa om nåt positivt också. Och jag hoppas verkligen att det går bra för dem i fortsättningen. Och jag säger som flera andra redan sagt: Hade jag bott närmre, så hade jag förbaske mig gått dit och ätit.

Eloge till er som varit där smile.gif

Agneta! Jag todde att jag redan svarat på det här inlägget i går natt när jag satt här och inte kunde sova sleep.gif . Men jag " tänkte "väl bara rolleyes.gif wub.gif
ingrid fuxwall
CITAT (askar @ 30-09-2006, 23:57)
CITAT (kristerh @ 30-09-2006, 22:49)

Precis så har vi sagt... hade vi bara bott lite närmare så smile.gif

Ju fler som är rädd för att gå och äta på "hotades" restaurang...
desto större grepp får idioterna.
Om inte vi vågar säga ifrån och vägra våld..
Vem ska då göra det. unsure.gif sad.gif

Men enligt artikeln i GP (förra veckan) önskade han att lunchgästerna minskade och att det kom fler på kvällen då det är lungt, bara ett tips till Er som bor i Göteborg.

ingrid
Bee
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-10-2006, 23:03)
Men enligt artikeln i GP (förra veckan) önskade han att lunchgästerna minskade och att det kom fler på kvällen då det är lungt, bara ett tips till Er som bor i Göteborg.

ingrid

Problemet med det är att man vill inte gärna gå i det området om kvällarna. Det finns många sorters banditer....
ninnisky
CITAT (Bee @ 02-10-2006, 16:13)
Problemet med det är att man vill inte gärna gå i det området om kvällarna. Det finns många sorters banditer....

Ja, det skulle möjligen vara jag då.... biggrin.gif
Restaurangen ligger vid en stor gata, fullt belyst och med parkeringsplatser
alldeles intill.

Vilka banditer har du sett där????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon