Full version: tentamen
Ciczi
Har haft en växtkännedomstentamen idag.

Det går till som så att man får en del av en växt ( i vissa fall en bild till) och ska sedan kunna skriva det vetenskapliga namnet samt det svenska.

Allt gick bra tills jag lämnat in den och sedan får veta att jag bladat ihop lavendel och trift (armeria maritima)...

HELLO!!! vad tänkte jag på???

fast så här iefterhand kan jag ju tycka att det var inte schysst att ta en bild på en rosa blomma och sedan klippa bort alla fröställningarna på lavendelbladen.

Trots denna dundermiss så tror jag att jag klarade mig. Man ska ha 85% rätt för att bli godkänd.

Ciczi
Piccante
Tentor är i det stora hela rätt oviktigt, ja för utom för betygen då förstås wub.gif
Det som är viktigt i längden är ju vad du kan och du kan säkert de växterna i 9 av 10 situationer annars. Det kanske inte är någon större tröst iofs om du hade siktat på VG men det är kunskapen som är viktigast.

Själv har jag gjort ett otal sådana "artduggor" och bestämningsprov genom åren och nästan konsekvent kört på samtliga. Men det är något med tentor som gör att jag alltid får hjärnsläpp, jag klarar inte av att göra sådant under tidspress. Men annars så sitter det, bara jag slipper själva tenta ritualerna runt om så går det bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon