Tänkte höra med er om jag har rätt övervintringsmetod för mina växter, eftersom jag inte haft många av dom växter jag har idag förut så blir det en väldigt spännande vinter.
-Hibiskus på stam-lite längre in i ett svalt garage vattnas lite för inte torka ut.
-Afrikas blå lilja-svalt låta den få vissna ner. in i garaget. antar den inte heller behöver så mkt ljus i garaget. vattnas lite? Ska man ta bort döda blad?
passionsblommor-svalt lite mer ljus. vattnas bara för att inte torka bort.
Canna corsica - hmm vet ej
Persikoträd-låter stå ute ett tag till sen in i garage. vattnas lite. Hoppas den kan stå lite längre in i garaget.
Nektarinbuske-träd. Lika som persika? Ska jag låta den stå ute nu, för den har stått i växthus. trappa ner med vattning sen vattnas sparsamt.
Citrusväxter -låter dom stå ljust nära fönsret i garaget. vattnas sparsamt.
ambraträd- eftersom de är små ca 20 cm bör jag ta in dem under lysrör? vattnas normalt
mandelträd-är lite större 40-50 cm så låter nog stå ganska nära fönster i garage. vattnas lite?
Kinesisk vedel- ljusare men svalt.lite vatten
Pagodträd-vill den ska växa lite mer innan vila. så ljus plats lite varmare.
Rosensky-Ingen aning men eftersom den påminner om passionsblomma så blir det väl en ljus plats och svalt.
Pelargoner- kommer låta de små stå under lysrör en kommer alternera eftersom jag har så himla många. De stora jag mest rädd om i köksfönster o ge mkt ljus och vattnas normalt. resten i garage svalt och mörkt.
kalljordskrinum- svalt o lite ljus kommer väl vissna ner? sparsamt eller inget vatten?
Olivträd-svalt men ljust. sparsamt med vatten.
Fikonträd-svalt o ljust . sparsamt med vatten.
blyblomma-mer ljus men svalt.
små änglatrumpeter-inne under lysrör.
återkommer nog med mer. Har jag fel förvaring av nåt? Ska nåt stå torrt m.m?