vad har ni på er när ni är ute i Trädgården och jobbar? jag menar när nu rensar ogräs och sådant? Vi kan säga att de är 15 grader varmt
Monarda
30-09-2006, 17:29
Någonting bekvämt såsom joggingbrallor och tröja t.ex. Inget som stramar och sitter åt i alla fall
Jag har köpt en snickarväst med massor av fickor. Toppen att stoppa ner alla grejor i fickorna som man annars sprider runt i trädgården som man inte hittar igen. Typ sekatör, snöre sax m.m.
Karrolina
30-09-2006, 18:02
Jag brukar börja med trädgårdsprojekt när jag egentligen bara hade tänkt vara ute och leka med min son. Det har resulterat i att nästan alla mina kläder är trädgårdskläder numera..

Gräsfläckar, lerfläckar mm.
Fast man blir nästan lika smutsig av att leka med en 1,5 åring...
Lemonne
30-09-2006, 20:55
Trädgårdskläder? Jag brukar alltid "hamna" i trädgården fast jag var på väg att göra något annat. Här om dagen var jag på väg ut på middagsbjudning iklädd vit kjol och fastnade i trädgården med att hjälpa mina klätterrosor på traven...
ewa zon 3
01-10-2006, 11:29
Har byxor i piratmodell med inbyggda knäskydd som man kan ta ut när man tvättar, bra fickor också för mobil mm. Köpta på ett ställe där man köper arbetskläder. Det blir ju en hel del att stå på knä. Ja och så nån gammal skjorta och gamla joggingskor.
/Ewa
Kör med ett par golvläggarbyxor med massor av fickor, men viktigast av allt knäskydd, då jag har haft svåra problem med knäna. På fötterna har jag lämpliga skor för vädret. Det kan vara mina stålhätteskor (sommarmodell) eller ett par gummistövlar eller ett par gympadojjor.
Upptill blir det vad som behövs för vädret men om det är 15 grader så blir det en tröja och min flecceväst.
Byxorna köpte jag på Jula.
mvh Ciczi
Jag använde också "snickarbyxor" med många fickor tidigare men blev så irriterad över allt jag hade i fickorna dessutom skitar jag ner mig så till den grad att det var jobbigt att hela tiden måsta tömma fickorna inför byxtvätt.
Nu har jag skaffat mig ett sånt här!

När det är i vägen så är det bara att knäppa loss

Här fåt jag plats för i princip allt jag behöver utom skottkärran och grepen.
/Anki
jag brukar ha kjol i trädgården
ofta denne
trientalis
01-10-2006, 14:49
Det brukar vara en par gamla långbyxor med fickor på, t-shirt , joggingskor eller stövlar som jag inte är rädd om. en tröja som åker av och glöms bort ute, om det det blir för varmt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.