Full version: kjol fråga?
winer
Hur ofta använder ni kjol och vad för kjolar brukar ni använda?
Whiskuchi
Sällan tongue.gif
När jag använder det är det på sommaren, då är de oftast ganska korta och svala. Egentligen vill jag ha nån snygg kjol till höst och vinter också, kommer mig bara aldrig för att köpa en wink.gif
Pjater
Tja, brukar mest bara testa flickans kjolar för hon tycker det är så kul, haha biggrin.gif
Magdis
Ibland på sommaren. Vida kjolar som når ner till anklarna föredrar jag. Trikåklänning använder jag oftare än kjol, det kan jag gå omkring i hemma som ett mysplagg.
winer
CITAT (winer @ 30-09-2006, 18:40)

svarar själv
Jag har de i stort sätt dagligen. varierar mig mycket
winer
laugh.gif
titti49zon6
Gillar alla slags kjolar men det blir ofta vida långa typ volangkjolar på vintern biggrin.gif
korta på sommaren
men jag använder mest shorts på sommaren och träningsoverallbyxor på vår o höst då jag mest ligger på huk i rabatterna biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Castea

Manchesterkjolar och tweedkjolar på vintern. Skitsnyggt med höga stövlar till, ju! Linnekjolar och jeanskjolar på sommaren. Längd - från knät och neråt.

Hur ofta kjol? Det går i perioder här. Just nu är jag mera inne i en jeans- och tröja-period.

Men helst kjol om jag ska bort på middag eller liknande.
Stussi

Använder det väldigt sällan. Endast på sommaren om det är riktigt varmt ute. Då brukar det bli kjolar i trikåmaterial som räcker ned till knäna eller strax ovanför. Trivs bäst i byxor.
netaave
Har ofta kjoj, föredrar "fladdriga" strax under knälånga.
Kan inte ha längre för då blir jag fyrkantig.
stina
Har sällan kjol, föredrar brallor. Men dom gånger jag har det måste jag ha en kjol som är smal nertill, jag är så liten så jag ser ut som någon som ska ut och mjölka korna i en vid kjol! ohmy.gif tongue.gif
fruberglund
Har jämt kjol, nästan aldrig byxor. Älskar kjolar i alla sorter men jag använder långkjolar som går ner till fötterna mest. Har alltid älskat att ha kjol, har bara byxor på vintern om det är riktigt kallt.
askar
Sällan kjol, men om...så ska den vara smal/rak och ankellång
förutom dräktkjol som stannar strax under knät.

Ett undantag är kjolen jag köpte på rea i somras..
en lite vidare modell,helfodrad, hellång, kostade 49kr på Lindex...
men den har jag bara som hemmakjol. tongue.gif
zaaritha
När jag har kjol--så är det långkjol!
Har fula ben o för övrigt trivs jag bäst i långkjol! smile.gif
Alba
Sällan kjol - och då menar jag verkligen sällan.

Om jag har kjol blir det en lång för då känner jag mig extra fin.
Betty
Jag är smal och har långa ben så för min del funkar både kort och lång kjollängd. Har sällan kjol under vinterhalvåret, men om jag har kjol på höst/vinter så blir det en längre modell, typ vadlång eller hellång.
Har gärna kjol på sommaren och då mest korta modeller. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon