ingmet
Flyttade ut alla (10) mina orkideér i juni. Tog bort all jord, ansade lite torra rötter och satte dom i två hanging baskets bottnat med lecakulor. Hängde korgarna i äppelträdet och där har de hängt.. Vattnade då och då när det var som torrast men slutade så fort nattfukten kom i augusti. Idag planterade jag om dom, rensade ytterligare rötter och fyllde på ny jord. Upptäckte till min stora glädje att varje orkideé har nya blomstänglar på gång.. En började blomma när den kom ut i äppelträdet...och den blommar fortfarande..och har nu ännu fler stänglar på gång.. Vilken fantastiskt växt dessa orkideér är!!..
kristerh
vilket perfekt sommarkollo rolleyes.gif tror jag det att de blommar när de fått vara ute i sommar, utevistelsen triggar igång blomningen på de flesta orkideér med bulber, mina står ute fortfarande förutom vandorna som vill ha det lite varmare, men de har oxså myst ute, den ena kommer med 3 blomstänglar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon