Full version: Det åskar..
Pjater
Nån mer det åskar hos?
Ska ut och ta en öl och titta på blixtarna i alla fall, hehe.
askar
CITAT (Pjater @ 30-09-2006, 23:06)
Nån mer det åskar hos?
Ska ut och ta en öl och titta på blixtarna i alla fall, hehe.

Önskar att det åskade hos mig just nu...
men sad.gif
Älskar åskväder och oväder öht smile.gif
cic
Åskade som f*n mellan 18.15-18.45 här. Helt makalöst dessutom.
malin72
ja jag kollade åsksidan nu och det åskar hej vilt oj oj kommer nog till mig inatt
malin72
det här har hänt

i aftonbladet vad åskan ställt till med sad.gif
mittas
Hej
här åska de i kväll, massor med blixtrar och dunder,
mellan 18.45-18.55 strömavbrott.

MVH Catarina
Berith
CITAT (cic @ 30-09-2006, 23:11)
Åskade som f*n mellan 18.15-18.45 här. Helt makalöst dessutom.

Jaa usch. Fast här var nog klockan circus halvtimman senare. Och strömavbrott, när allt blir så där tyst och man vet inte riktigt vad man ska hitta på.... unsure.gif
Ciczi
Näää.... har det åskat, det har jag inte märkt av.... *ironisk*

Som vanligt när det börjar pissregna så börjar det att flyta i min källare.

I går var det tredje gången på två månader som jag stod med ankelhögt vatten, emellanåt högre, och sopade vatten.

Dessutom var jag ute i gatan och rensade brunnarna. De var alldeles igen korkade med löv från träden.
Vet att det är kommunens uppgift, men jag har ingen lust att få källaren fylld med mer vatten bara för att kommunen inte rensar brunnar varje dag.
I Trelleborg kom det ca 45 mm.
kristerh
Jag hörde bara några små ynkliga smällar sent i natt,
Flamingon - växtgalning
här åskade det riktigt ordentligt, fönsterrutorna vibrerade och t o m mina ormar visade att de märkte av ovädret. då är det ett kraftigt oväder. blink.gif
Eva i Skåne
Ja, VILKET åskväder det kom! Det varade minst en timme hos oss, runt 22-tiden. Det brukar gå runt där vi har stugan och det smällde och blixtrade från alla håll.
Det kraftigaste åskväder jag upplevt på många år.

Jag hade två ungdomar, som inte alls mådde bra - var rädda, hos mig unsure.gif . Jag tyckte verkligen synd om dom.
Pjater
Det blixtrade och dundrade i runt 2 timmar så häftig, fetaste åskan hittils, kanske kommer mer vädret är ju riktigt snurrigt nu 20 grader varmt i oktober.
Alexander-VG-zon3
här blixtarde det med
mellan 22-00 tror jag och dte var som värst vid 23tiden
det blixtrade hela tiden och så bor man precis brevid helgeå med tror jag såg 3blixtra på raken plus så gcik det utmed himlen .

väldigt maffigt va det

och ljuset från blixtrana var också rätt så intesiva

här är en filmsnutt som jag tog när dte bröjade
http://www.youtube.com/watch?v=KZ5VQsblYhk
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon