askar
En av årets höjdpunkter på tv som jag aldrig missar. smile.gif

SVT1
Last night of the proms
Tid: 11:55-12:55

Musikfest i Royal Albert Hall i London.
Höjdpunkterna i den sista av sommarens promenadkonserter.
Text-tv 199. Repris från 30/9.

Betty
Åhh, tack för påminnelsen! wub.gif (det där hade jag alldeles glömt bort...)
Eva i Skåne
Aha, då var det detta jag hörde. smile.gif
Tv:n stod på, men jag var inte där inne så jag såg nåt, bara hörde musiken.

Pampigt smile.gif
Annica i Sörmland
Missade både reprisen och ordinarie sändingen! sad.gif

Men lite uppväger det ju kanske att jag såg det på plats i Hyde Park 9/9!! Om det var pampigt på TV så kan jag lova att det var pampigt på plats! laugh.gif wub.gif
askar
Visst var det pampigt... lika underbart fantastiskt bra varje år. smile.gif
renate
Instämmer........ även jag missar aldrig Last night of the proms.
Vilken pampig tillställnig.Underbar stämning och musiken är fantastiskt.
krellus
Jag bara älskar LNOTP.... biggrin.gif
Bee
CITAT (Annica i Sörmland @ 01-10-2006, 17:33)
Missade både reprisen och ordinarie sändingen! sad.gif

Men lite uppväger det ju kanske att jag såg det på plats i Hyde Park 9/9!! Om det var pampigt på TV så kan jag lova att det var pampigt på plats! laugh.gif wub.gif

Du var där! Ooohhhh vad avundsjuk jag blir! Respekt!
Det är en önskan jag närt länge. Jag försökte få maken att tumma på att åka dit nästa år. Tveksamt svar, vilket jag tolkar positivt.

Hittills har jag fått nöja mig med att vifta med brittisk pappersflagga i tv-rummet och sjunga med så gott det går och skrämma grannarna. Upptäckte att det gick bättre att vifta med Skåneflaggan i tyg (och med träpinne). Fast det stämde ju inte riktigt laugh.gif
Gossen Ruda
Håller med om pampigheten och musikglädjen man ser och hör. Enda invändningen kan väl vara att nationalismen flödar men varför försöka lägga sordin på glädjen. Än så länge är det inte förbjudet att vara britt ut i fingerspestarna. Sen är ju alla välkomna, det är inte bara dom olika brittiska flaggorna man ser vaja. Var det inte Vatikanens flagga som det viftades så friskt med?

Enda problemet för mig är att jag inte kan höra Pomp and Circumstances utan att komma att tänka på de stackars hunsade personerna på Byrån för extraordinära ärenden och deras ständiga kamp att undvika att skickas till arkivet på Yttre Hebriderna. laugh.gif
askar
Jag då.. som sjunger och visslar med biggrin.gif

Som jag tidigare berättat... av någon anledning fick vi
i småskolan lära oss Sveriges, Norges, Finlands och Englands
och de sitter i märgen. smile.gif
Jag kan texterna utantill till alla utom Finlands, men den finns på nätet. smile.gif

Vad är "Byrån för extraordinära ärenden"... eller skämtar du Ruda unsure.gif
Annica i Sörmland
Ja, vi var där! Viftandes med Union Jack å allt. Tänk er att höra 40 000 glada engelsmän sjunga Pomp and Circumstance......

Har ni tänkt klart? Ni kommer ändå inte i närheten! Inte ett hårstrå låg där det skulle!

Att dessutom få skutta runt lite när Lionel Richie drog igång överträffade min vildaste fantasi!

Det var dyrt, men värt varenda krona! Nu när jag vet hur det är att vara på plats skulle jag lätt kunna betala det dubbla. (Biljetterna kostade 23 pund styck....)

Bee: min sambo var verkligen inte samarbetsvillig till att börja med. Han är inte speciellt förtjust i klassisk musik... Men nu i efterhand så skryter han om att vi var där! wub.gif Om ni tänker åka dit nästa år kan jag ge lite tips.. Hör av dig! Vi bokade och betalade biljetterna via Internet och de skickades hem till oss, hur smidigt som helst.

*längtar tillbaka lite*
askar
Åh vad jag skulle velat vara där och uppleva allt live...
spela roll om det kostar lite mer än en biobiljett...
behållningen är desto större. biggrin.gif
Gossen Ruda
Mig icke skämta. Det gick en radioteaterserie nån gång i min ungdom, 60-talet?, som hette I plommonstop och paraply. Den handlade i stort sett om två engelska gentlemän och statstjänstemän som av sin chef fick diverse mer eller mindre märkliga uppdrag. Misslyckades uppdragen så fanns det risk för deportering till Yttre Hebriderna. Mycket engelskt tror jag mig minnas. Signaturmelodin var just denna Pomp...
askar
CITAT (Gossen Ruda @ 02-10-2006, 21:31)
Mig icke skämta. Det gick en radioteaterserie nån gång i min ungdom, 60-talet?, som hette I plommonstop och paraply. Den handlade i stort sett om två engelska gentlemän och statstjänstemän som av sin chef fick diverse mer eller mindre märkliga uppdrag. Misslyckades uppdragen så fanns det risk för deportering till Yttre Hebriderna. Mycket engelskt tror jag mig minnas. Signaturmelodin var just denna Pomp...

Ok..
Men jag fattar noll ändå...fastän jag var trogen radiolyssnare och aldrig missade Radioteatern.

Får väl som vanligt skylla på mitt goda men korta minne rolleyes.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon