Gillan
Jag fattar helt enkelt inte. Har letat runt här och inte funnit så mycket, men det kan naturligtvis vara jag som letar på fel sätt.

Jag satte dessa rädisbaljor nång gång i somras och det har inte kommit tillstymmelse till blommor/baljor. Men när jag drog upp ett par stycken så var det ganska stora, vita rädisknölar under.

Fröerna är inköpta från Impecta.
Åsa, mälardalen zon 2
Tittar man i SKUD så har de listat 'Münchner Bier' i gruppen rättikor så det verkar vara en rättika.
Gillan
Tack för svar Åsa. Det kan ju vara en fördel och veta vad man har. Och att det inte blivit blommor/baljor beror förmodligen att det varit nåt som tuggat hej vilt på blasten.

Har inte en aning om ifall det är gott med rättikor, men nu ska jag prova smile.gif
Eva 33c
När jag köpte 'Münchner Bier' för första gången för många år sedan var den klassad som "rädisa" men idag ser jag att Runåbergs kallar den både rädisa och rättika.
Bajare
Hej,

I München skulle man kalla den "Münchner Bierrettich" och anses som rättika.

Bajare
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon