ewa zon 3
Min man grävde upp några rejält stora plantor bolltistel som jag tänkte dela och plantera om, men jag glömde bort påsarna med de nästan barrotade plantorna sad.gif
"Hittade" påsarna nu i helgen och då har de stått nästan 2 veckor i en plastlåda på en skuggig plats. Rötterna var åt det torrare hållet men inte knastertorra. Fick stå i vatten hela dagen i går. Bladen är naturligtvis helt bruna och vissna men ska jag ändå våga hoppas? Komposten el rabatten?

/Ewa
Margith
Självklart rabatten!
Hoppet är det sista som överger oss, eller hur? wub.gif
ewa zon 3
Tack för svar. Jag får väl ge dom en chans. Blev lite brydd när alla blad torkat ihop. tänkte att den var lite känslig för uttorkning.

Hoppet är det nog inget brist på det är orken som gör att jag helst inte gräver mm i onödan wink.gif

/Ewa
Lady Hamilton
Jag håller med Margith smile.gif Gräv ner de i rabatten nu, de kommer säkert att klara sig och komma med nya blad o blommor till våren
ewa zon 3
Tack för era positiva kommentarer wub.gif

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon