inglan
Hej!
Jag har brukat övervintra mina pellisar i källaren som är alltför varm och mörk för att passa dem riktigt bra. Det funkar, men nu undrar jag om någon vet om de överlever i total mörker i ca 5 grader?
Det har jag i min potatiskällare och där förvarade jag mina fuchsior och margueriter mm och de mådde så bra. Skulle man kunna ha de största pellisarna där när jag får för trångt på andra platser, eller är det dumt att försöka?

Hälsningar Inglan smile.gif
Margith
Jag tycker att det låter som om du har ett perfekt övervintringsställe för dina största pelargoner smile.gif
Klarar sig fuchsiorna, klarar sig pelargonerna! Sköt de likadant, så är jag övertygad om att det går utmärkt.
inglan
Tack, då ska jag försöka med det. Men än är här halvsommar så de får stå ute så länge det går. smile.gif
De jag är mest rädd om har jag i fler exemplar oxå sleep.gif ....för säkerhets skull, alltid är det några som brukar stryka med under vintern, och en del är man ju lite extra förtjust i.wub.gif Skönt om det då inte blir riktigt lika trångt i min pelargonhylla i tvättstugan. Fönstren brukar ju bara vara sååå fulla med krukor! laugh.gif

Hälsningar Inglan smile.gif
Samsara
Låter utmärkt ställe att ha pelargoner på under vintern, men tänk bara på att ju mindre ljus ju mindre vatten ska dom ha.
Inger GMT
Hej
Mina pelargoner ooch fuchsior har övervintrat mörkt och svalt i ca 10 år. Ännu har ingen pelargon dött av det.
Fuchsiorna får en skvätt vatten en gång i månaden. Pelargonerna ingenting under hela vintern. Jag brukar ta fram dem i februari.

Hälsningar Inger

GMT trädgård
inglan
Tack, då kanske det blir fler än några som blir placerade där, så får vi se vilka som trivs bäst! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon