emmapemma
Hej!

Idag började min man och jag montera ihop mitt superfina Classicum Serralux-växthus... äntligen... wub.gif

Jag har ett 3 x 3 metershus, dvs. 4x4 sektioner. Jag beställde 2 extrafönster, så totalt ska vi montera dit 4 takfönster. Beskrivningen är dock bara på att montera fönster i mittensektionerna, och jag tänkte ha förstrena omlott, dvs två fönster kommer att vara på ändsektionerna, och vi kunde inte fatta hur vi skulle kunna montera dit fönster-tvärpinnarna där.

Finns det någon här som har monterat fönstrena på kantsektionerna, och hur gjordes det?

I värsta fall får jag ha dubbla fönster i mitten på båda sidor, fast det var inte det jag hade tänkt wink.gif

/Emma
emmapemma
Japp, nu vet jag hur man gör, man ska popnita fast fönster-tvärprofilen, istället för att fästa den med en bricka och bult. Ja, det var ju inte svårt... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon