Tobb
I år så har jag odlat pumpa, det gick bra för att vara andra året. Men jag funderar på om jag ska odla pumpa även nästa år?
Men annars så har jag lite funderingar på typ vattenmelon.
Inte så förtjust i alla odla tomater som huvudgröda dock.

Kom men massa förslag wub.gif Och gärna med bilder om det är något mer ovanligt wink.gif
rosita
...eller varför inte squash? smile.gif
Gurkan
Såg en squash på ca 300kg i Blekinge Läns Tidning i fredags (tror jag), odlaren skulle ställa upp i pumpatävligen på öland i helgen.

Tyvärr kommer jag inte åt artikeln på tidningens hemsida.

Så, squash kanske skulle kunna passa dina odlarambitioner lika bra som pumpa.

Annars, istället för att odla en megastor pumpa kan du ju odla flera mindre roliga sorter, det finns en del som har riktigt spektakulära utseenden !!! laugh.gif Minst sagt ...
Tobb
Jag funderade på om jag skulle odla något som smakade bra, typ vattenmelon unsure.gif
I stort sätt enda anledningen till att jag odlar pumpa är att se hur stor jag kan få den, inte för att jag älskar smaken... Så av den anledningen så skulle jag kunna tesa squash också. Hur djupgående är squashrötter?
Susanna
Prova vintersquash, otroligt gott!

Annars kanske bondbönor, majs, jordmandel, chili, vitlök....ja det finns ju massor med kul grejor!
skäran
baljväxter överhuvudtaget samt lök i olika sorter är alltid bra att odla. men givetvis ska du satsa på chilepeppar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon