Full version: Boom!
Tobb
Så går det när man har stora stenar wacko.gif laugh.gif

Nu ska jag bara ragga efter lite jord som jag ska lägga ovan på så det blir riktigt fint wub.gif
Karrolina
Vad har du gjort? Svårt att se.. Ser ut som du har slängt ett gammalt kylskåp på stenen biggrin.gif Men så kan det ju inte vara..
Tobb
CITAT (Karrolina @ 05-10-2006, 10:04)
Vad har du gjort? Svårt att se.. Ser ut som du har slängt ett gammalt kylskåp på stenen  biggrin.gif  Men så kan det ju inte vara..

Nä inte riktigt ett kylskåp tongue.gif:) Det som syns bakom är mitt lilla hemmabyggda växthus från förra året. Och lyckades ta bilden i den stund som stenen spräcks.
Det kom en kille och spräckte stenen, vilket är det enklaste man kan göra för att dela den, tydligen. Man borrar ett hål sedan lägger man två sprängkasplar i botten av hålet. Fyller hålet med vatten och sätter i en tändpatron i en anordning överst, sprängmatta och en stor vikt.
Det smäller till och stenen spricker i några delar smile.gif
Borde ha tagit bort växthuset bakom för snyggare bild smile.gif
kerstin z5-6
hm -somliga tar bort -andra drar dit smile.gif
Alla dessa stenar är hitlagda smile.gif
Alba
Detta är inte sant ........
Jag kämpar för att få stenar i min trädgård och du spränger sönder dem.
Jag gråter .........

mad.gif
Tobb
smile.gif Denna var ju visserkigen på kanske ~5ton eller så, kanske inte den mest lämpliga att ha in grönsakslandet tongue.gif (förlåt för smileyn)

Men jag har även gjort i ordning en stenbacke och skottat på några kubik med jord. Funderar på om man skulle sätta taklök eller något?
Ni kanske har bättre förslag? wub.gif

kerstin z5-6
Jag har lite tips i din andra trå¨d smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon