sudden
haha hur har det gått till? är det helt enkelt så att de har fått en släng av svartfläckssjuka? ska jag dra bort alla de kvarvarande gula bladen? borde de ens blomma nu?? det kommer tom nya blad... ohmy.gif

de står i hörnet nedanför ett fönster i vardagsrummet som inte är speciellt ljust...
Alexander-VG-zon3
ska den inte vara ute eller har jag fatta det fel wink.gif
men är dte inte så att den tappar bladen för att dte är höst snart för så gör några av mina växter börjar emddom nederste sen blommar å få nya i toppen
sudden
fast mina tappade alla blad i stort sett både upptill och nertill..

jo de ska ju va ute men den här trädgården ser för jävlig ut och vi funderar på att flytta ganska snart så de har inte blivit planterade.. så då tänkte jag övervintra dem inomhus smile.gif

och nu efter att de tappat alla blad och inte blommat på två månader (då de stog ute) så får de nu nya blad och blommor.. inne i hörnet..

lustiga små buskar de där tongue.gif
kerstin z5-6
ja självklart -nu har du ökat tempen så nu tror den att det är vår .....
krellus
Vår Fresia tappade samtliga blad pga fläcksjuka men nu har den hämtat sig bra och blommar igen(zon IV). Den doftar ooootroligt gott.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon