yla

jag blir lycklig av såna här möten kan jag lova rolleyes.gif rolleyes.gif
Hasse_h
Jisses, en bäver i trädgården? klart coolt blink.gif
.......du får hålla koll på dina träd... wink.gif unsure.gif
Ti bee
Oj, en sån grej! Var det i trädgården, eller fick du ge dig in i skogarna? Vad kul! Jag såg en björn en gång i Hälsingland, men jag satt i bilen då. Vi såg ett vildsvin nyligen. Jag håller med, sådana möten gör mig glad också! Lite speciellt! Och att möta en bäver är ju väldigt ovanligt!! Dubbelt kul!
Grattis!! smile.gif
yla
vi har massor med bäver i sjön tvåhundra meter från tomten , dom har ännu inte kommit upp till mej o avverkat, men antagligen så kommer dom snart
den bävern jag mötte va en bit ifrån torpet o han va nog på väg till "min" sjö ,antagligen utstött från sin gamla familj
jag har alltid försökt fota bävrarna men de e omöjligt när dom är i vattnet då är dom oerhört skygga o på sin vakt men den här hade jag nog kunnat klappa om jag hade velat men jag ville inte störa mer änjag gjorde
dom brukar hålla til på en ö i sjön o där faller träden som plockepinn hela tiden o de är väl som sagt bara en tidsfråga innan dom kommer upp
men de göör inget
fast man får ju hoppas att dom integer sej på min stortall ,,o att dom inte fäller mot husen, men dom bryr sej nog inte wub.gif rolleyes.gif laugh.gif
Monica M zon 4
Så söt. Jag skulle kunna tänka mig att låna en av dom ett tag så kunde dom hjälpa till att avverka lite runt min tomt. rolleyes.gif
Annelie
Hej Wolfie!

Så häftigt smile.gif

Sådana exotiska djur har inte jag i min trädgård, utan får nöja mig med liljebaggarna jag hittade på mina liljor igår mad.gif rolleyes.gif

Lägesrapport gällande de små bebisarna:
4 stycken frodas nu och växer hur fint som helst. I helgen väntar omplantering till ordentliga krukor. Det kommer att bli hur bra som helst! och nu har jag alltså 4 st fina exemplar och på så vis lever "Oldwolfie" vidare. Du vet att jag döpt dem efter dig tongue.gif

Kram till dig och ha en riktigt skön helg!
yla
CITAT (Annelie @ 28-05-2003, 08:23)
Hej Wolfie!

Så häftigt smile.gif

Sådana exotiska djur har inte jag i min trädgård, utan får nöja mig med liljebaggarna jag hittade på mina liljor igår mad.gif rolleyes.gif

Lägesrapport gällande de små bebisarna:
4 stycken frodas nu och växer hur fint som helst. I helgen väntar omplantering till ordentliga krukor. Det kommer att bli hur bra som helst! och nu har jag alltså 4 st fina exemplar och på så vis lever "Oldwolfie" vidare. Du vet att jag döpt dem efter dig tongue.gif

Kram till dig och ha en riktigt skön helg!

Annelie
va kul att dom har klarat sej ,vargungarna laugh.gif
iår har jag bara klämt ihjäl 2 förskräckliga lijebaggar wub.gif
skönt vem vet jag kanske har lyckats få bukt me dom (nästan)

Monica,,,jag skulle nog inte hyra in den sortens arbetskraft
för dom är lite slarviga o har nollkoll på var grejerna faller
men vill man ha en lite "rufsig" trädgård" så rekommenderar jag dom laugh.gif

ioförsej gillar jag rufsighet men där går nog min gräns laugh.gif biggrin.gif
Monica M zon 4
Det jag ville ha hjälp med är en slänt där det växer massa aspar i olika storlekar. Det är inte hela världen om det blir lite rufsigt. Dom är nog betydligt snabbare än min man (som jag i flera år bett rensa upp lite i slänten). tongue.gif tongue.gif
Fast bävrarna och jag har väl förmodligen inte samma åsikter om vilka träd som ska bort så det är nog ingen bra idé trots allt. laugh.gif
Lyllo dej som får ha sådana sötnosar inom synhåll i alla fall.
Annki
Passa på och kasta ut trasmattorna i gräset, så kanske du får dem piskade! Den lilla sötnosen verkar ha inbyggd mattpisk där bak. Skämt åsido - vilket fint foto! Stackars liten, som blivit utmotad av familjen... sad.gif
Posse
Tänk ändå om man hade lika rejäla och tillväxtbenägna bissingar som en bäver... rolleyes.gif
e_sedell
Hehe, min kompis har nyligen varit och jagat bäver. Ovanligt. Han tog med sej svansen och pungkulorna till skolan, en lärare ville ha dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon