Blåbär
Jag ska ha visning på mitt hus i maj, och skulle önska att det blommade kring huset då. Jag har Rhododendron och syrener som kommer att blomma, samt några fruktträd. Men i rabatterna framför huset; vad ska jag satsa på där? Det är första året som jag har trädgård nu, och i sommar har jag haft ettåringar, men de blommade ganska sent. Finns det t ex ettåringar som blommar i maj? Eller är man utlämnad åt pingtsliljor... Tusen tack på förhand!
Zarah P
Klockhyacint, pärlhyacint, porslinshyacint, balkansippor, vissa alliumsorter, honungslök, fritillaria (både kejsarkrona och kungsängslilja), "vanlig" scilla, samt vissa irisar är de jag kommer på, på rak arm. smile.gif
Lycka till - och tänk på att en snygg urna med blommor aldrig är fel - och du kan skapa ett helt "blomsterland" genom att ställa samman krukor med blommor - som brukar finnas i massor i blomsteraffärerna vid den tiden på året.
Fuchsia, till exempel?
smile.gif
Blåbär
Tusen tack! Ska genast söka bilder på dessa blommor!
Eva i Skåne
Pingstliljor är väl inte fel, men det finns ju massor av vårlökar att sätta nu och som kan blomma i maj. Förutom de som Zarah nämner så finns ju alla vackra tulpaner
Vill du köpa några perenner så är olika primulor, t ex bollvivor, vackra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon