|
kristerh
03-10-2006, 15:32
Typiskt dessa kommunistdiktaturer  de har inte mat till befolkningen men vapen har de råd till.
krellus
04-10-2006, 07:45
CITAT (kristerh @ 03-10-2006, 16:32) Typiskt dessa kommunistdiktaturer  de har inte mat till befolkningen men vapen har de råd till. Kunde inte ha sagt det bättre själv...
CITAT (krellus @ 04-10-2006, 08:45) CITAT (kristerh @ 03-10-2006, 16:32) Typiskt dessa kommunistdiktaturer  de har inte mat till befolkningen men vapen har de råd till. Kunde inte ha sagt det bättre själv... Inte jag heller Man blir aningen mörkrädd när man hör sånt här. Hoppas det bara är tomma hot, och inget verkligt, för då kan det nog bli aningen spänt läge
Fizzgigg
04-10-2006, 09:30
CITAT (kristerh @ 03-10-2006, 16:32) Typiskt dessa kommunistdiktaturer  de har inte mat till befolkningen men vapen har de råd till. Det är iofs inte bara kommunistdiktaturer. Det är många "civilicerade" länder som skulle behöva hjälpa den egna befolkningen istället för att skaffa vapen. Inget land nämnt, inget glömt. Det larviga är att min första tanke när jag läste det var "Var ska de spränga". Det känns som att ett land som är 1/5 större än Island borde ha ganska dåligt med plats för såna saker.
Efter det kalla krigets slut är kärnvapen det enda påtryckningsmedel som små länder har. Israel använder ju också sina kärnvapen som ett effektivt hot mot andra länder. Och eftersom Pakistan och Indien har skaffat kärnvapen (där var det inga större protester) så anser också Iran att de vill ha. Det kommer säkert fler länder, på andras kontinenter också att vilja ha.
Otäckt, är kärnvapen verkligen något vi vill ska hamna i händerna på fanatiska galningar och maktfullkomliga idioter?
CITAT (LadyG @ 04-10-2006, 11:58) Otäckt, är kärnvapen verkligen något vi vill ska hamna i händerna på fanatiska galningar och maktfullkomliga idioter? Det är väl tyvärr BARA länder som leds av "fanatiska galningar och maktfullkomliga idioter" som skaffar kärnvapen!
krellus
04-10-2006, 11:31
Vi har ju (kanske lite obehagligt) halkat in på lite politik i några trådar...
Man är ju frestad att undersöka om alla anser att Cuba är en diktatur. Tyvärr så tror jag inte det... (slå mig inte snälla, jag är egentligen en snäll kille).
CITAT (krellus @ 04-10-2006, 12:31) Vi har ju (kanske lite obehagligt) halkat in på lite politik i några trådar...
Man är ju frestad att undersöka om alla anser att Cuba är en diktatur. Tyvärr så tror jag inte det... (slå mig inte snälla, jag är egentligen en snäll kille). Om du avser landet Kuba? Så representerar väl det nästan definitionen av en diktatur!
krellus
04-10-2006, 11:41
CITAT (KURT @ 04-10-2006, 12:39) CITAT (krellus @ 04-10-2006, 12:31) Vi har ju (kanske lite obehagligt) halkat in på lite politik i några trådar...
Man är ju frestad att undersöka om alla anser att Cuba är en diktatur. Tyvärr så tror jag inte det... (slå mig inte snälla, jag är egentligen en snäll kille). Om du avser landet Kuba? Så representerar väl det nästan definitionen av en diktatur! Jorå, jag håller med... Sorry, det blev lite mycket Cuba Libre igår...
kristerh
04-10-2006, 12:00
CITAT (krellus @ 04-10-2006, 12:41) Jorå, jag håller med... Sorry, det blev lite mycket Cuba Libre igår...   så du känner dig "bombad" idag
CITAT (KURT @ 04-10-2006, 13:19) CITAT (LadyG @ 04-10-2006, 11:58) Otäckt, är kärnvapen verkligen något vi vill ska hamna i händerna på fanatiska galningar och maktfullkomliga idioter? Det är väl tyvärr BARA länder som leds av "fanatiska galningar och maktfullkomliga idioter" som skaffar kärnvapen! Ja, jag tycker inte att varken fransmän, amerikaner eller iranier borde ha kärnvapen, om man ska ta exempel. Ingen borde ha sådana vapen och jag kan inte begripa varför det inte är förbjudet. De som skulle kunna anförtros den typen av vapen är de som inte vill ha dem och de som vill ha dem borde under inga omständigheter tillåtas äga dem.
Nordkorea har genomfört en underjordisk provsprängning av kärnvapen, uppger den statliga nordkoreanska nyhetsbyrån KCNA. Sprängningen har genomförts under måndagen. Länk till artikeln.
kristerh
09-10-2006, 10:39
det är för sorgligt att dessa diktatorer kan hålla på som de gör  kan ingen knäppa gubben  innan det urartar totalt...
CITAT (kristerh @ 09-10-2006, 11:39) det är för sorgligt att dessa diktatorer kan hålla på som de gör  kan ingen knäppa gubben  innan det urartar totalt... De hade ju kunnat placerat honom på första parkett så att han fick chans att se provsprängningen på riktigt nära håll...
birgitek
09-10-2006, 10:55
CITAT (krellus @ 04-10-2006, 12:31) Vi har ju (kanske lite obehagligt) halkat in på lite politik i några trådar...
Man är ju frestad att undersöka om alla anser att Cuba är en diktatur. Tyvärr så tror jag inte det... (slå mig inte snälla, jag är egentligen en snäll kille). Självklart är Cuba en diktatur, och en ovanligt hård sådan. Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|