Full version: har mina minirosor
sudden
jag rensade mina minirosor idag.. jag har alla inne i kruka stendes i fnster och jag upptckte en massa vissna blad och ven att en del av blommorna hade ftt bruna flckar... p en av plantorna slokar knopparna ganska ordentligt och vissa hade dtt... jag hller jorden fuktig men inte alltid dyngsur och jag lter dem inte torka helt... gr jag fel? eller ska de bara gra shr nd?
kerstin z5-6
de r ven knsliga fr svampangrepp , tror de skulle m bttre ute i en pallkrage
sudden
pallkrage? kan inte komma p vad det r wacko.gif

borde de inte trivas i mina fnster?? jag sprayar vatten p bladverket men inte p blommorna....
gavd em nring i vattnet idag.. dessutom r de nykpta s jag kom p att de kanske tappar sina knoppar nu fr att de r fr hrt drivna...
kerstin z5-6
Nej ,inne fnster r smsta mjliga milj fr rosor, ja jag vet att de sljs som krukvxter ..men det passar de dligt till
Vatten p bladen tycker inga rosor om -vare sig de r ute eller inne
Det gr minimalt fr luftfuktigheten ....
Svalare temp och ett lysrr -d r de fina -jag har jttekrukor med mnga olika rosor , hela vintern i vintertrdgrd-temp max 12-15 -flkt dygnet runt och lysrr -nov april

pallkrage
sudden
ohmy.gif gr de inte alls bra inne mao?? usch d..... eftersom jag inte har nn trdgrd fr de hlla sig d... ska flytta om en mnad och d kommer vi bara ha balkong och jag r rdd att de skulle frysa om ftterna dr... jag r lite enkel av mig s de fr helt enkelt vnja sig eller d och d fr jag vl skaffa andra mer lmpliga vxter och kpa nya rosor varje vr tongue.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon