Full version: Pallkragar r ju kanon
krellus
Det blev succ med vra pallkragar men vissa saker ndrar vi p till nsta r.

Vi planterade:
-Mortter
-Paprika
-Slang gurka
-Vsters gurka
-tomater(2 sorter)
-dill
-persilja
-grslk
-olika sorters sallader

Det blev "mycket" att "skrda". Med potatislandet p baksidan s blev vi sjlvfrsrjande hela sommaren/hsten.

Ngon bad om foton. Ska frska grva fram ngra.
KURT
Varfr valde ni att odla det ni odlade? Det kan ju finnas olika orsaker till att man vljer resp. grnsak, men ett kriterium kan ju vara att vlja grnsaker som inte alltid hittar frska i affren. D skulle man ju knappast odla t ex slanggurka! Olika bnor och rtor brukar vara svrt att hitta frska.

Sallad hittar man visserligen i affren, men det man kan ta inom 30 min frn att man plockat det smakar ju alltid godare.

Paprika och tomat gick oftast bra att odla p friland i r p g a den extremt varma sommaren, men det fungerar inte alla r!
mulle
Kurt, nr har du tit slanggurka frn affren som smakar annat n vatten?
Det finns ju ingenting s gott som de sprda egna primrerna,,,
wub.gif
Mulle
krellus
Vi valde att odla sdant som vi tycker r godast och som vi vet kommer att g t... finns ju ingen anledning att odla annat... utom p test kanske.
Gillan
Pallkragarna har endast varit ett test i r. Och vilket test det blev!
Oj,oj,oj,...Jag r s njd....vilken vxtprakt!.........fick fem st och skulle grna f fem till. ( det finns bilder ). Jag har testat: purjo, saladslk, rotpersilja, svartrot, ruccola, massor med kryddor.... och mycket mer wub.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon