Full version: Honungslök
Samsara
Min mamma köpte honungslökar till mig, nu har ja ett par frågor om dessa lökar eftersom jag odlar pelargoner så är jag inte så duktig om lökar. När kan man plantera dessa??? Det måste väl vara nu på hösten??? Kan man planterna ner dom i en stor kruka??? Hade tänkt att dom skulle stå i samma kruka som rosen vi har på balkongen. Hur mycket ljus behöver dom???
Åsa, mälardalen zon 2
Det borde bara vara att peta ner dem i en stor kruka (själv har jag dem planterade i marken i soligt läge och där verkar de trivas) och sedan försöka se till så krukan isoleras så det blir jämnt klimat och inte så hård frysning. Ingenting kommer att dyka upp förrän till våren så inget ljus behöver tillsättas, och löken dricker inget när det är fruset men innan det fryser kan ju jorden vara lätt fuktig.
Samsara
tack så mycket
cia73
Honungslöken stinker kadaver när den blommar. Kanske något att tänka på när du väljer placering...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon