Full version: Lisa Nilsson!
Castea
Nya skivan kom idag, läser jag.

Går att provlyssna på här, under länken "Media".

Vad tycker ni?

Jag tycker själv att det låter helt suveränt!

*går till skivaffären i morgon* wub.gif
askar
Jag är redan less hennes nya... iaf det jag hört.
Har sett henne både på fyran och svt och tycker det blir lite tjatigt.
Sedan så förstår jag inte varför hon skulle vara så speciell
som det låter i samtalen med henne.
Castea
Ok!

Jag ser nästan aldrig på tv, så jag har missat deras lansering av henne nu. wink.gif
Boxer
Lisa är otroligt musikalisk och skicklig smile.gif , och är aldrig "för mycket", som t.ex. Mariah Carey. sad.gif ...enligt min mening
CurlySue
tycker hon har en kanon röst..men nya skivan med översatta brasilianksa sånger lät inte bra, det lät bara konstigt när hon sjöng, orden fick inte plats i sången... unsure.gif
Farbror Blå
Lisa Nilsson är en rikltig artist om det finns såna i Sverige=)
Verkar blygsam, ointresserad av media och såå bra=)
Också Ofelia
CITAT (sarah68 @ 05-10-2006, 09:10)
tycker hon har en kanon röst..men nya skivan med översatta brasilianksa sånger lät inte bra, det lät bara konstigt när hon sjöng, orden fick inte plats i sången... unsure.gif

Gillar Lisa Nilsson men är sååå övertrött på Latinamerikanska rytmer mad.gif . När ska det bli "ute" med latinomusik för jag får rysningar, och det är inte av välbehag, när jag mitt i den svenska vackra hösten hör dessa nervförstörande oljud......

Ta mig inte på så blodigt allvar och ni som gillar det; njut (men tyyst). biggrin.gif
birgitek
Lisa Nilsson har en fantastisk och spännande röst samt en skön cool och kaxig attityd, men har lite svårt att överträffa vad hon gjort tidigare t.ex. Himlen runt hörnet och Ett långsamt farväl.Latinostuket är inte riktigt min grej.
Just nu är jag helt betagen av Peter LeMarc och hans Little Willie John, Du och jag mot världen och hundratals andra helt låtar han gjort under sin karriär. Fast den mest fantasiska rösten som någonsin existerat hade ju förstås Freddie Mercury, inget kan överträffa honom.
Birgit Ek
Castea
CITAT (Också Ofelia @ 05-10-2006, 19:34)
Gillar Lisa Nilsson men är sååå övertrött på Latinamerikanska rytmer mad.gif . När ska det bli "ute" med latinomusik för jag får rysningar, och det är inte av välbehag, när jag mitt i den svenska vackra hösten hör dessa nervförstörande oljud......

Fast denna skiva är inte direkt nervförstörande, tycker jag. Den är lugn och laidback, och har sagts gå i stil med Monica Zetterlund och Cornelis.

Rivig svettlatino á la Ricky Martin skulle förstöra mina nerver också, en mulen höstkväll som denna när jag myser lugnt med tända ljus och ett glas vin torsdagskvällen till ära.

Men nu vet jag att jag får på tafsen av ett antal Ricky Martin-fans här på Odla. Hi hi...

Lisas skiva är inköpt och avnjutes just nu till många hundra procent. smile.gif

Peter Le Marc, ja han är också underbar. Har hört en låt med honom vart jag än gått i butiker senaste dagarna. Något om "Marias kyrka".
Också Ofelia
CITAT (Castea @ 05-10-2006, 21:20)
Men nu vet jag att jag får på tafsen av ett antal Ricky Martin-fans här på Odla. Hi hi...

Lovar att försvara dig smile.gif !
zaaritha
Hon sjunger bra--men --känslolöst! wub.gif
askar
CITAT (zaaritha @ 06-10-2006, 21:29)
Hon sjunger bra--men --känslolöst! wub.gif

Där satt du tummen på smile.gif

Precis så känner jag när jag hör/ser henne sjunga.
zaaritha
Tur att nå´n mer har samma åsikt! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon