Full version: Mura på PVC
evamarianneZon3
jag såg i en bok att dom murade tegelstenar i en rad på geotextil och gummiduk. Nu undrar jag om det går lika bra på skyddsmatta som är 120 g/m2 och PVC-folie? Eller skall jag mura kanten under folien, kanske?
vänligen Eva
Maggan H
Cement direkt på duk brukar inte hålla, fryser sönder. Men det finns någon slags frystålig cement har jag för mig, ring närmaste större Järniabutik och fråga.
Morbid
CITAT (Margareta Hansson @ 13-10-2006, 09:24)
Cement direkt på duk brukar inte hålla, fryser sönder. Men det finns någon slags frystålig cement har jag för mig, ring närmaste större Järniabutik och fråga.

Ursäkta mej..

Måste bara få korrigera lite.. Cement är inget man murar med, däremot är det ett bindemedel för betong och bruk.. smile.gif

Det finns både frostbeständig betong och frystestad betong. Man måste se till att betongen innehåller luftporbildare, så funkar det bra.
Luftporbildaren gör vad namnet säger.. Bildar luftporer i betongen, med små kapillärkanaler som kan transportera överskottsvatten till porerna vid frysning, det är ju bra eftersom att vatten som fryser expanderar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon