Charlotte V
28-05-2003, 11:27
Har en förvuxen häck runt huset. Den MÅSTE tas ner. Kan man göra det nu? Sav-stigningen är väl över? Eller måste jag vänta till senare under sommaren. Tyvärr hann jag inte med i vintras.
Snaaaabbba svar, tack!
Charlotte
peter abrahamsson
29-05-2003, 19:58
sibirisk ärthäck? är det inte sibirisk ärtbuske du menar? med reservation för stavning, caragana aborescens på latin! fick lära mig att den skall klippas tidigt på våren, men att ju mer man klipper den ju större risk för mjöldagg.
Charlotte V
30-05-2003, 08:34
Ber om ursäkt om jag var otydlig och skippade korrekt, fullständig benämning samt latin, vilket berodde på att jag trodde att det skulle vara självklart vilken växt jag menade. Jag vet vad den heter. Ville bara försöka få fram att jag talade om en häck och inte t.ex ett buskage. Din stavning är för övrigt korrekt.
Blir lite nyfiken på vilken växt du trodde att jag kanske menade? Det vore spännande att få reda på vilken du tänkte på.
Pax vobiscum
CV
peter abrahamsson
03-06-2003, 20:02
jag tänkte inte på någon särskild häck,men eftersom att jag har en sådan själv så utgick jag ifrån att det var en sådan.men man vet ju aldrig det finns ju många växter som heter nästan likadant (chasmi,chersmin osv) hälsn peter abrahamsson i malmö
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.