Full version: solens mat
malin72
har precis tittat klart på dagens program och drömt mig bort rolleyes.gif är det någon annan som ser på det????
tycker att det är underbart wub.gif men det e klart jag älskar ju Italien och språket, maten mm wub.gif
mulle
JAAAAA!!!!
Programmet är en absolut favorit.
Det är välgjort, tempot är lugnt så att man hinner ta in bilderna och njuta av det man ser och programmet underskattar inte heller oss tittare.
Jag är så trött på alla program som bara visar hafsiga bilder med snabba klipp på programledaren (som dessutom säger säger hur vi skall tycka om saker och ting).
Tänk om vi kunde få liknande trädgårdsprogram!
Helt underbart!
Mulle
malin72
wub.gif wub.gif wub.gif kul att flera har samma känsla smile.gif
Maria i Helsingborg
Jag gillar det också - man får både en bit mat OCH kultur med sig. Det är förbaskat trevligt! smile.gif
malin72
ja man kan ju skriva ner recepten från text tv wub.gif skulle vilja prova några..... men det är ju mycket känslan att sitta där högt uppe på berget och se havet och allt där till som är själva grejjen för det ser ju sååååååå gott ut tongue.gif tongue.gif
Kakaduan
Man blir jätteinspirerad och hungrig! Det värsta jag sett i matväg var dock i ett av dessa program - ost med larver i! FY BUBBLAN!

Kakaduan
Monica M zon 4
Tittar ibland. Tycker det är jättemysigt. Å kul att se hur annorlunda dom ser på mat och ätande. Fjärran från alla storköp och färdiglagade matförpackningar. Nä, hemproducerat och njuta av i lugn och ro ska de va!
ninnisky
Solens mat är ett av mina favoritprogram så jag brukar se de flesta av programmen.
smile.gif smile.gif
kristerh
jag undrar varför alla program är inpelade i italien wink.gif (av de jag sett)
det finns ju fler soliga länder runt medelhavet wink.gif
ninnisky
CITAT (kristerh @ 06-10-2006, 15:58)
jag undrar varför alla program är inpelade i italien wink.gif  (av de jag sett)
det finns ju fler soliga länder runt medelhavet wink.gif

Bo Hagström är mycket bättre på italienska än spanska t ex biggrin.gif
kristerh
CITAT (ninnisky @ 06-10-2006, 16:26)
Bo Hagström är mycket bättre på italienska än spanska t ex biggrin.gif

kanske det laugh.gif svårt att prata med spanjorer eller greker på italienska wink.gif
birgitek
Såg det senaste med en mysig farbor som hade lite svårt att gå och red på en åsna. Mysigt program.
Birgit Ek
malin72
ni som brukar titta glöm inte i kväll då det handlar om . Fängelseön i Toscanas skärgård wub.gif wub.gif wub.gif 20.30 på kanal 1 smile.gif smile.gif
malin72
vackert wub.gif wub.gif och hungrig blev jag som vanligt tongue.gif tongue.gif
mulle
Jag njöt varje sekund! Igen....
Mulle
krellus
Mycket trevligt program!
Ett inspirationsprogram....
Eva i Höga
Ett fantastiskt program, inte bara mat, det är kultur och natur också. Och så är det så lugnt och fint, det ger faktiskt en ro och frid att titta på programmet. En stor njutning!
Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon