Full version: Snart JUL!
Lady Hamilton
Har idag planterat mina ny inkpta jul-hyacinter smile.gif Det blev 16st lkar i 4 olika frger. Jag placerade dem mrkt, under en hylla i uterummet. Det r redan nu vldigt svalt dr s det kommer nog att g bra.
Gjorde samma sak i fjol och lyckades att f dem att blomma i juletid.
Visst mste vi vara fler som har tnkt/planterat julhyacinter i r? wub.gif
Whiskuchi
Tanken har faktiskt inte slagit mig (jag brukar kpa), men tnk s MYCKET hyacinter man kan f om man driver upp dem sjlv! Bertta mera, r det vanliga hyacintlkar (som jag sett i handeln nu) eller r det speciallkar? smile.gif
Lady Hamilton
Ja det r de lkar som man kan kpa i handeln nu. De r "prepparerade" fr att kunna blomma till jul. De krver lite spec. behandling, bl.a. mrkt o svalt de frsta 10 veckorna. Men det var vldigt kul i fjol att ha drivit egna lkar smile.gif
ingrid fuxwall
Mste erknna att jag blev lite frtvivlad nr jag lste rubriken - Snart JUL!

Var kper du dessa lkar och vad kostar de?

Sjlv lskar jag hyasinter men kper mina frdiga och grver sedan ner dem i en sluttning och sedan gr jag omkring och luktar och njuter fram p vren, igen.

ingrid
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon