Full version: Rengra vxthus
rd06
Har haft mitt vxthus en sommar, och har drunknat i tomater chili och gurka. Men nu brjar det bli dags fr stdning, min undran behver man anvnda ngon typ av rengringsmedel eller rcker det med boste och vatte?
sa, mlardalen zon 2
Vanlig spa med lite T-rd brukar funka bra nr man rengr vxthuset, det brukar krvas mer n bara vatten nr man rengr.
jj
Hej.
Jag brukar anvnda vanlig grnspa vr och hst.

P hsten efter att alla vxter kt ut blir det en grundlig duch invndigt med flytande grnspa utan skljning eller rengrning ...

P vren samma duch med fltande grnspa och sen hgtryckstvtten ngon dag senare ... men ..
Det r vder och humr som styr nr det r rtt tid ..
Lycka till
JJ
rd06
Jttebra att man inte behver en massa kemikalier, r inte s frtjust i de.
Men hgtryckstvtten? Skulle nog funka om man har en liten vr r av modell strre s det vgar jag nog inte.
AndreasBlomquist
Om du har en modell strre r det vl n ber befogat med hgtryckstvtten.

Minns jag inte fel r JJ's vxthuset ett Classicum p runt 40-50 kvm. Det r ett modell strre!
Iza
Det var nog hgtryckstvtten som var stor. Men det brukar g att reglera trycket s det inte blir s hftigt.
AndreasBlomquist
Jaa, det har du ju naturligtvis rtt i. Fr man skylla p trtthet?

Som du sger brukar man ju kunna stlla in trycket s att det funkar med den ven p ett brckligare vxthusglas.
Gillan
Men hr ni, har ni inte lst att jag tom sprutar mina nglatrumpeter med hgtryckstvtten laugh.gif D borde det vl fungera p ett vxthus ocks.
Det r en Krcher vi har, men jag vet inte vilken modell. Den r i alla fall
" normalstor ". rolleyes.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon