CITAT (faith @ 07-11-2006, 14:30)
CITAT (Rossi @ 07-11-2006, 14:24)
Ja, jag såg det också men jag tyckte att de var röriga när de tog upp det här ämnet.
För två veckor sen var jag på den rutinmässiga cellprovs-kontrollen och min gynekolog berättade utförligt för mig om det här nya vaccinet och om livmoderhalscancer i största allmänhet. Vi hade nog en 20 minuter lång diskussion om detta. (Han är väldigt engagerad och tycker om att dela med sig av sina kunskaper.)
Sa de något som var direkt fel?
Annars håller jag med om att de kan vara röriga. Nej, det tror jag inte men jag tyckte bara att det blev så rörigt. När programledaren frågade om det var lönt för 40-åringar att vaccinera sig så svarade läkaren väldigt luddigt och man fick inget klart besked. Man fokuserade mest på unga flickor (och jag minns inte ens om de tog upp att även pojkar borde vaccineras). Och jag håller med om att det är vikigt att flickorna blir vaccinerade men jag tror att det finns fler 40-åringar än 12-åringar som tittar på Fråga Doktorn och när då frågan kommer upp huruvida 40-åringar ska vaccinera sig (själv betala 3300,- för tre sprutor) så får man inget riktigt svar ...