Margaretha
Kortslutning i huvudet måste jag ha fått. Läste på Balkansipplökarnas förpackningen att de skulle bli 15 cm höga och gräver sedan ner lökarna - pyttesmå - på 15 cm djup!!! tongue.gif

Finns det något hopp att de kommer upp till våren trots allt? sad.gif
zaaritha
Tja, du! Svårt att förutspå! Skulle tro att det är lite väl djupt.......... rolleyes.gif
Margaretha
Tänkte väl nästan det. Och inte en chans har man att hitta de små mörka lökarna heller - även om jag skulle vända upp och ner på alltihop. Klumpigt! sad.gif
yenny
Det var kanske lite djupt... fast lökar brukar vilja upp till ljuset.
Så de kommer kanske upp ändå, fast lite senare pga att det tar längre tid.
kerstin z5-6
de är i alla fall väl skyddade , tulpaner kan växa flera meter upp till ytan -vi får joppas att dina klarar 15 cm ..jag gissar att det går fint smile.gif
Margaretha
Hoppas att du har rätt! Jag har blivit så förtjust i balkansippan! wub.gif
olgak
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-10-2006, 19:54)
de är i alla fall väl skyddade , tulpaner kan växa flera meter upp till ytan -vi får joppas att dina klarar 15 cm ..jag gissar att det går fint smile.gif

Flera METER ohmy.gif ?? Är detta sant laugh.gif vill jag gärna veta smile.gif!
Anki V
CITAT (olgak @ 09-10-2006, 16:22)
Flera METER  :o ?? Är detta sant laugh.gif  vill jag gärna veta smile.gif!

Jag har i alla fall en (1) gul tulpanlök som ligger minst 70 cm mer i rabatten och som troget har kommit upp de två senaste åren. laugh.gif

Att den ligger så pass djupt vet jag eftersom jag grävde ut all jord ner till minst 30 cm, byggde upp rabatten 40 cm och sedan fyllde på med köpejord på påse.

Den kommer så fruktansvärt fel, mitt i Löjtnantshjärtat men jag känner verkligen med den kämpande tulpanen så den får stå kvar. wub.gif

/Anki
kerstin z5-6
ja, massor av jord vid tex omplaneringar av tomter -kan inte stoppa tulpaner som vill opp ....
Margaretha
CITAT (Anki V @ 09-10-2006, 17:02)
CITAT (olgak @ 09-10-2006, 16:22)

Flera METER  ohmy.gif ?? Är detta sant laugh.gif  vill jag gärna veta smile.gif!

Jag har i alla fall en (1) gul tulpanlök som ligger minst 70 cm mer i rabatten och som troget har kommit upp de två senaste åren. laugh.gif

Man blir verkligen imponerad. Vilken kraft!! wub.gif Hoppas att mina sippor har samma gnista. Det ska bli spännande att se till våren!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon