Full version: Rosa Bandet
Gillan
När livet går sönder

Nu behöver det ju inte vara just bröstcanser, som gör att livet går sönder, men det jag reagerade mest på, var just överskriften och innehållet i texten, som, i mina ögon, säger mer än tusen andra ord wub.gif
Leia
Livet kan såklart "gå sönder" på många olika sätt.... sad.gif Väldigt bra uttryck faktiskt..... Blir berörd av texten...
Reserv
Först går livet sönder för den cancerdrabbade......sen går livet sönder för den kvarlämnade familjen när det inte går så bra som för hon i texten. sad.gif Leia....man ska bli berörd, alla ni kvinnor, va´rädda om era bröst och känn på era bröst ofta så ni snabbt märker om det skett nån förändring, tiden är avgörande för ett fortsatt liv.
askar
Visst är det viktigt att vi kvinnor kontrollerar våra bröst
regelbundet och kommer under vård i tid.
Jag har genomgått två op men tack o lov var det bägge gångerna
ofarliga knölar som togs bort
.

Viktigt är också att vara observant på ev "hjärtbesvär" som det heter.
Kvinnor skickas ibland hem med magmedicin när de i själva verket
har hjärtinfarkt.

Läs DN-debatt
"Detta ger oss anledning att åter ta upp följande till debatt: Eftersom hjärt-kärlsjukdom
är den vanligaste dödsorsaken hos kvinnor, cirka tio gånger vanligare än bröstcancer"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon