Alexander-VG-zon3
hejsan

vad tycker ni är själv nyd med resultatet sen får mans e till våren när allat växer på sig .

här är en bild

säg gärna vad ni tycker!!!

ska planteraen han havtorn pplus nåt gräs till
Ophelia
*tar solbrillor, stol och hatt och susar iväg på solsemester*

Är imponerad över palmen. Det är en exotisk växt för mig utomhus smile.gif
birgitek
Det där blir jättebra! Är också frälst på strandtemat och planterat en rabatt med höga gräs, havtorn och sant.
Birgit Ek
kristerh
Jag skulle nog sätta större stenar runt, annars finns risken att sanden regnar bort vid nästa kraftiga regn wink.gif havtorn blir väl ganska stort (tror jag) ska du verkligen ha den där, jag misstänker att den kommer ta över hela stranden rolleyes.gif
kul med egen strand.
Pernillaheterjag
Kul idé!

Kan se dig liggande i en brassestol - modell engelsk strandsol där nästa sommar. G&T någon?
Alexander-VG-zon3
CITAT (kristerh @ 09-10-2006, 11:48)
Jag skulle nog sätta större stenar runt, annars finns risken att sanden regnar bort vid nästa kraftiga regn wink.gif havtorn blir väl ganska stort (tror jag) ska du verkligen ha den där, jag misstänker att den kommer ta över hela stranden rolleyes.gif
kul med egen strand.

jo jag tänkte med men då det faktist har hållt sanden på plas efter alla dom skyffalen vi fått men dom är stora stenr emddom se rmindre ut påbilden .
haha jo havtornen bler ju som träd allastå ingen liten buske men tänkte beskära den och hålla den som ett 2-3m träd och sen utvidga stranden ännu mer om dne tar förmycket av solen .
jo dte är roligt med en egen strand sen om man utvidgar dne så har man kanse en hel strand över helaträdåden nä man sk ainte gå för långt wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Ophelia @ 08-10-2006, 16:15)
*tar solbrillor, stol och hatt och susar iväg på solsemester*

Är imponerad över palmen. Det är en exotisk växt för mig utomhus smile.gif

jo plamen gör lite va intrycket . men den åker upp sen efter -5c så tar jag in dne . nu är dne bara planterad i kruka i sanden .men vist jag hare ju andra hädiga plamer där inte just fjädersblad utan solfjäders men dom bler nsygga emd sne när dom bler äldre wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (birgitek @ 08-10-2006, 20:50)
Det där blir jättebra! Är också frälst på strandtemat och planterat en rabatt med höga gräs, havtorn och sant.
Birgit Ek

det låter som en bra ideé det wub.gif
ewa zon 3
Vad snabbt det gick från ide till färdigt och fint resultat också smile.gif
Hur har det fungerat med plasten under sanden när det har regnat?
Du kommer väl ihåg att jag var lite tveksam till plasten tongue.gif

/Ewa
Alexander-VG-zon3
CITAT (ewa zon 3 @ 10-10-2006, 16:14)
Vad snabbt det gick från ide till färdigt och fint resultat också smile.gif
Hur har det fungerat med plasten under sanden när det har regnat?
Du kommer väl ihåg att jag var lite tveksam till plasten tongue.gif

/Ewa

jo jag vet du va det wub.gif
men jag vet inte hur växterna trivs emd det , men har inte än sett nån neagitvt på det som har hänt men det kanske kommer .

men jag tog veck en bra bit plast runt om själva växtensrötter så där bler ju dränering . men man ska inte säga nåt än till vintern är kanske allt stendött
ewa zon 3
CITAT (flaxss @ 10-10-2006, 16:55)
men man ska inte säga  nåt än  till vintern är kanske allt stendött

Inte då. Det kommer säkert att växa och frodas så att du måste "bygga ut" din strand nästa säsong smile.gif

/Ewa
Alexander-VG-zon3
CITAT (ewa zon 3 @ 10-10-2006, 17:08)
CITAT (flaxss @ 10-10-2006, 16:55)
men man ska inte säga  nåt än  till vintern är kanske allt stendött

Inte då. Det kommer säkert att växa och frodas så att du måste "bygga ut" din strand nästa säsong smile.gif

/Ewa

haha jo dte hoppas jag att jag måste smile.gif
kankse ska förvanlda hela tomnten till ne strand sen bygga mig uppåt tills dte belr skog
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon