Posse
Jag har upptäckt att ett webbutrymme jag haft något år för att lägga upp bilder på som jag vill länka till/in på sådana här forum, inte längre finns. Det verkar också som om hela den servern dött. sad.gif

Vore tacksam för tips om ställen som lätt och snabbt (utan krav om gatuadress, tfn.nummer m.m.) erbjuder någon megabyte gratis webbutrymme, och helst utan en massa reklam. smile.gif

(Och jag känner till att man kan ladda upp bilder till Odla, men jag vill ha ett "obundet" webbutrymme för att kunna länka till även från helt andra forum.)
Hasse_h
Det mest "obundna" är väl att lägga en egen webserver på din egen dator om du har bredband. Använd någon DNS-forward tjänst som t.ex. www.dynu.com för att slippa problem med dynamiska IP-adresser. Annars är det svårt att hitta någon webhost som erbjuder gratis webutrymme utan annonser i en eller annan form. Då brukar det också ofta vara otillåtet att direktlänka till bilder på servern, utan man måste gå via websidor.

Men vill man försöka leta så kan man ju prova denna sökning .... då har man att göra en stund.

Kanske du får bättre svar av någon annan...
Ingrid på Västkusten
Yahooo - för bildalbum, mailadress, hemsida etc etc.

Hälsar ingrid
Posse
Tack för svar... och än fler är välkomna! smile.gif

Det jag inte uttryckte rent ut är att det är meningen att min riktiga identitet inte ska kunna spåras (av vanliga surfare) genom det önskade webbutrymmet... sleep.gif
KURT
CITAT (Posse @ 28-05-2003, 16:38)
Jag har upptäckt att ett webbutrymme jag haft något år för att lägga upp bilder på som jag vill länka till/in på sådana här forum, inte längre finns. Det verkar också som om hela den servern dött. sad.gif

Vore tacksam för tips om ställen som lätt och snabbt (utan krav om gatuadress, tfn.nummer m.m.) erbjuder någon megabyte gratis webbutrymme, och helst utan en massa reklam. smile.gif

(Och jag känner till att man kan ladda upp bilder till Odla, men jag vill ha ett "obundet" webbutrymme för att kunna länka till även från helt andra forum.)

Har du något förslag varför någon skulle erbjuda gratis weutrymme, utan något i utbyte (läs relam)? Det finns ytterst få som ens upplåter utrymme mot reklam, de som gör det har i de flesta fall dynamiska adresser som man ofta inte kan länka till i tex forum..
Posse
CITAT (KURT @ 29-05-2003, 18:17)
CITAT (Posse @ 28-05-2003, 16:38)

Har du något förslag varför någon skulle erbjuda gratis weutrymme, utan något i utbyte (läs relam)? Det finns ytterst få som ens upplåter utrymme mot reklam, de som gör det har i de flesta fall dynamiska adresser som man ofta inte kan länka till i tex forum..

Jag har haft tillgång till kostnads- och reklamfritt webbutrymme på några olika sajter och som jag tyckte framgick där erbjöd de dessa småutrymmen fritt, i hopp om att man skulle få "mersmak" och/eller växa ur det man hade och sedan börja hyra större utrymme av dem.
Dessutom har väl gratisupplåtandet en icke oväsentlig reklameffekt...drar dit ännu fler som i sin tur.... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon