Full version: Olivträd
Hellan
Hej! Idag har jag sått mina olivträdsfrön som jag hade beställt från Impecta. ( Blev så glad när jag såg att paketet hade kommit!) DEt gick till enligt konstens alla regler.... Nu undrar jag: är det någon aom har sått oliv o vet hur länge det kan dröja innan det gror? Eller som kan berätta lite mer? Hälsar Hellan ( som är väldans förtjust i olivträd!) wub.gif
e_sedell
Hur går det med Oliv träden? Har e grott än? Det tar nog lite tid skulle jag tro så tappa inte hoppet...
Hellan
Ursäkta att svaret dröjde, har inte hunnit vara inne på här så mycket på sistone, tyvärr. DEt har ännu inte kommit upp något trots stor omsorg, men jag har absolut inte gett upp hoppet! Lovar att meddela hur det går!

Kram från Hellan wub.gif
e_sedell
Tycka till då, hoppas de kommer upp. Jag är nyfiken på hur det ska gå...
petra från umeå
Hejsan, en bekant till mig sådde olivträd från impecta och jag tror att det tog drygt tre månader innan de visade sig!

Hälsningar från Petra
Hellan
* Stolt som en tupp * Nu har äntligen ett av olivfröerna kommit upp!
Det tog fyra månader, men nu har jag en liten "bebis" som är ca 3 cm hög!
FRågan är bara hur jag ska ta hand om den på bästa sätt....

Trevlig helg på er allihopa!!

Kram från Hellan
e_sedell
Grattis!
Hellan
Tack så mycket!!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Veganvarg
Roligt att höra att det dröjde innan de kom upp!!
Eller, det är ju jobbigt att vänta, men jag har oxå satt olivfrön från Impecta, och jag började misströsta då dessa inte kommit upp efter ca 7 veckor.
Men det låter ju som det är helt normalt, och att det bara är att vänta! biggrin.gif

Jag gjorde små hål i toppen och botten på kapseslarna kring fröna. Hoppas det var rätt... unsure.gif

Längtar så tills de kommer upp! Det finns en så stark symbolik i olivträd! wub.gif

/ylva
anemona
Kan man sätta olivkärnor? blink.gif

Maria
Towanda
Inte inlagda, man får köpa "färska" från någon fröfirma eller så.

Mvh,
Lena
e_sedell
......eller om man får tag i färska oliver
Towanda
Ja, det förstås. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon