Full version: Olivtrd
Hellan
Hej! Idag har jag stt mina olivtrdsfrn som jag hade bestllt frn Impecta. ( Blev s glad nr jag sg att paketet hade kommit!) DEt gick till enligt konstens alla regler.... Nu undrar jag: r det ngon aom har stt oliv o vet hur lnge det kan drja innan det gror? Eller som kan bertta lite mer? Hlsar Hellan ( som r vldans frtjust i olivtrd!) wub.gif
e_sedell
Hur gr det med Oliv trden? Har e grott n? Det tar nog lite tid skulle jag tro s tappa inte hoppet...
Hellan
Urskta att svaret drjde, har inte hunnit vara inne p hr s mycket p sistone, tyvrr. DEt har nnu inte kommit upp ngot trots stor omsorg, men jag har absolut inte gett upp hoppet! Lovar att meddela hur det gr!

Kram frn Hellan wub.gif
e_sedell
Tycka till d, hoppas de kommer upp. Jag r nyfiken p hur det ska g...
petra frn ume
Hejsan, en bekant till mig sdde olivtrd frn impecta och jag tror att det tog drygt tre mnader innan de visade sig!

Hlsningar frn Petra
Hellan
* Stolt som en tupp * Nu har ntligen ett av olivfrerna kommit upp!
Det tog fyra mnader, men nu har jag en liten "bebis" som r ca 3 cm hg!
FRgan r bara hur jag ska ta hand om den p bsta stt....

Trevlig helg p er allihopa!!

Kram frn Hellan
e_sedell
Grattis!
Hellan
Tack s mycket!!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Veganvarg
Roligt att hra att det drjde innan de kom upp!!
Eller, det r ju jobbigt att vnta, men jag har ox satt olivfrn frn Impecta, och jag brjade misstrsta d dessa inte kommit upp efter ca 7 veckor.
Men det lter ju som det r helt normalt, och att det bara r att vnta! biggrin.gif

Jag gjorde sm hl i toppen och botten p kapseslarna kring frna. Hoppas det var rtt... unsure.gif

Lngtar s tills de kommer upp! Det finns en s stark symbolik i olivtrd! wub.gif

/ylva
anemona
Kan man stta olivkrnor? blink.gif

Maria
Towanda
Inte inlagda, man fr kpa "frska" frn ngon frfirma eller s.

Mvh,
Lena
e_sedell
......eller om man fr tag i frska oliver
Towanda
Ja, det frsts. smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon