Jo, det är i källarens enda ouppvärmda rum, en rå källare är det, i de övriga rummen är det upp till ca 17-18 grader tidvis, de har element. Men i detta rum i nordostläge är det kallare, kanske 10 men snarare 12-15 grader. Ett litet fönster finns i markhöjd, med buskar som skymmer ljus från nordväst, från nordost kommer nog inte så mycket heller. Det är skumt ljus man ser vad som finns i rummet om det är dagsljus utomhus men ser jag att det är vätska på golvet (källaren är som sagt rå), så ser jag inte om det är vatten eller nåt annat (för att beskriva ljusinsläppet). Det är något hög luftfuktighet tidvis, det går att förvara saker men jag skulle inte hänga kläder här.
Rummet är tomt, har jag ett vinterförvaringsslott? eller vilka brister finns i rummet, ska jag täcka för fönstret så det blir kolsvart?
Har ljusa och kallare sidvindar också, ca 2-5 grader men som sagt helljusa kanske med en knäpp under nollan då och då, dessa är också kända av mössen, om de inte är väck för alltid efter vår katts tio månaders boende här.
Tacksam för svar så jag inte dödar alla mina växter för att jag valde något av dessa rum.
MVH/ Sara