Lemonne
Jag har funnit det trivsamma njet med att frs, och nu sitter jag och spanar efter frn frn Clematis och nglatrumpet. Marknaden r ondlig och jag har svrt att vlja...

Nu undrar jag om det finns ngon hr p odla som vill dela med sig av sina frn (mot betalning frsts!) wub.gif
lyckero
Jag kommer nog att f frer ifrn clematis tangutica och clematis vitalba, men de r inte mogna riktigt nnu. Maila mig om du r intresserad.
Lyckero
Lemonne
Tack snlla! Det r klart jag r intresserad. Ett mail r att vnta, hll utkik i postldan wub.gif
Agneta z5-6
Har frn p Cl.alpina + Cl.cyanea.De r inte riktigt mogna nnu.Maila om du vill ha, lngre fram. Pminn mig,minnet r det inget fel p,bara lite kort.
(om intresse finns) //Agneta
CurlySue
en rudis frga, nr planerar man Klematis frn? frkultiverar man stnosarna inne frst i vinter , eller redan nu? eller till vren?
CurlySue
jag tar ocks grna emot klematis frn...betalar naturligtvis portokostnaden... eller byter mot tagetes frn .
Eva St
CITAT (Lemonne @ 10-10-2006, 12:20)
Jag har funnit det trivsamma njet med att frs, och nu sitter jag och spanar efter frn frn Clematis och nglatrumpet. Marknaden r ondlig och jag har svrt att vlja...

Nu undrar jag om det finns ngon hr p odla som vill dela med sig av sina frn (mot betalning frsts!) wub.gif

Har tyvrr inga fr att erbjuda dig men har orotade sticklingar av nglatrumpet om du vill ha. Hr av dig i s fall
Eva St
Truntetorp
Jag skulle vnta till jan-feb med att s klematis ( det r ntter och klarar att ligga ett tag). En del kan drja men in och ut i kylen med 6 veckors mellanrumm brukar gra susen. Lite extraljus nr de har brjat titta fram och plantera ut nr vrmen kommer. Frsta vintern r det bra med extra tckning ( eller i ett svalt rum ca 5 grader och extraljus ). Jag har ocks frn till tangutica och bl alpklematis om nn vill ha nr de r mogna. rolleyes.gif
Lemonne
Ja - jag tnkte bara vara ute i god tid wub.gif Sitta och planera frsdder r ju min enda trst fr tillfllet nu nr jag r 15 mil frn min trdgrd blink.gif

- Och jag r ju naturligtvis alldeles hemskt tacksamt intresserad av dina frn om du vill dela med dig biggrin.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon