inglan
Hej!
Har väl aldrig varit med om en sådan "höst" och att jag tom längtar efter en riktig, vanlig höst. Har köpt ljung och lite annat till mina utekrukor som står ute året runt. Men inte kan jag rensa ut det som blommar för fullt! unsure.gif
Alla pelargoner ska ju in så småningom men jag har liksom tröttnat på sommarblommorna, som tagetes och annat fastän de blommar så fint.
Vill snart städa undan sommaren för att kunna få lite lugn och ro inne med någon trevlig trädgårdsbok! wub.gif
Vet aldrig att jag längtat efter frost! Men snart åker mina dahlior upp ändå för av någon anledning så är de inte till så mycket prydnad längre.
Tittade ute nu det är +9 grader ute så ingen frost i sikte än.
Men jag slänger nog en del av sommarblommorna nu endera dan ändå.
Nån som känner igen sig?

Hälsningar Inglan smile.gif
mari_tres
Hå, hå!! Likadant här, går och väntar på att få plocka i ordning allt sånt som ska in, doftliljelökar och dahlior mm, så att man kan få städa klart!! Snart struntar jag i att de fortfarande blommar... Men så länge jag kan ta in buketter så känns det dumt att riva upp i rabatterna. huh.gif Så fram för frosten! Å så kan jag ju inte förneka att jag längtar till snön så att skidbackarna öppnar tongue.gif wub.gif
kerstin z5-6
näe tongue.gif
Jag längtar till våren
askar
Nej usch... vi har höst och jag längtar till sommarn.

Fast idag har vi strålande sol och 10 på skuggsidan. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon