Full version: Djävulsblomman!
adrian
För er som inte har sett denna ännu så finns chansen i Örebro i helgen då jag kommer att visa stora Djävulsblommor på husdjursmässan..smile.gif.

Ophelia
Hmmm...den var ju inte direkt vacker men cool. Den där skulle nog tilltala de flesta undomar som har noll intresse för växter. Ser ut som en alien på en pinne Efter vad jag förstår finns det en del olika Taccavarianter.

smile.gif smile.gif
Gillan
Tänk hur olika vi är! Jag tycker den är helt fantastiskt, underbart vacker wub.gif wub.gif
Anki på Öland
Urläcker!!!
Anki
adrian
CITAT (Ophelia @ 11-10-2006, 06:25)
Den där skulle nog tilltala de flesta undomar som har noll intresse för växter.

Du har inte direkt rätt i det där, de flesta växter som jag har trodde alla blomsteraffärer INTE skulle kunna gå att sälja.
Det har jag fått höra i flera år.
Fel, fel, fel (som brasse brukade säga...)

Djävulsblomman tilltalar fler än du tror och jag har bara hört positivt om den ifrån ALLA jag möter.

Det finns många olika Taccor som är vita och svarta, visst liknar den en fladdermus med en enorm spindel i sin mun, men det finns nog INGEN blomma som slår denna om du bara håller den i din hand och studerar den närmare.

Många växter som jag har är sådana som man blir "förälskad" i, inte bara köper och ställer ifrån sig hemma i fönstret...smile.gif
Pjater
Jäkla häftig, vill ha en wub.gif
Är den inte kött ätande oxå?
adrian
Näe den äter inte kött, även om den kanske ser ut som en sådan...smile.gif.

Jag skickar dessa till hela sverige och kommer att göra detta om ca: 2 veckor.
Alba
Häftig sak - jag slutar aldrig förundras över allt som finns i naturen.
Blommor som ser ut som djur - jättesnygg.
Limeblossom
Vacker....är den svårskött tro?
*Stintan*
Verkligen urläcker är den! Men berätta hur den ska skötas. Själv petade jag ner några frön i våras och ställde krukorna i ett miniväxthus på fönsterbrädan. Efter ca tre månader hade två frön grott, en vit och en svart, och nu är dom ca 2 cm höga och har varsitt bladpar. Dom står fortfarande kvar i miniväxthuset nu under en lampa och jag duschar dom lite varje dag. Det vore ju jättekul om jag klarar av dom så lite skötselråd skulle sitta bra rolleyes.gif wub.gif
Christoffer
De hade den en gång på Blomsterlandet för 249:-/stycket, men sedan dess har jag inte sett till den. Odling från frö har jag inte lyckats med heller.
Vad jag förstått så ska den vara väldigt svårskött och svår att få att överleva i rumstemperatur.
Ophelia
CITAT (adrian @ 12-10-2006, 18:09)
CITAT (Ophelia @ 11-10-2006, 06:25)
Den där skulle nog tilltala de flesta undomar som har noll intresse för växter.

Du har inte direkt rätt i det där, de flesta växter som jag har trodde alla blomsteraffärer INTE skulle kunna gå att sälja.
Det har jag fått höra i flera år.
Fel, fel, fel (som brasse brukade säga...)

Djävulsblomman tilltalar fler än du tror och jag har bara hört positivt om den ifrån ALLA jag möter.

Det finns många olika Taccor som är vita och svarta, visst liknar den en fladdermus med en enorm spindel i sin mun, men det finns nog INGEN blomma som slår denna om du bara håller den i din hand och studerar den närmare.

Många växter som jag har är sådana som man blir "förälskad" i, inte bara köper och ställer ifrån sig hemma i fönstret...smile.gif

Nu aspirerade jag ju inte på att ha RÄTT vare sig direkt eller indirekt.

Många blommor är fascinerande i närkontakt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon