Full version: dumma flygor
stella08
Min Hibiscus blev angripen av spinn, vilket r inte srskilt originellt. Eftersom det var en ganska ttfrgrenat buske har jag delat p plantan. Den ena har jag sprejat med Provado, den andra stoppat i en hink med varm grnspalsning i 40 minuter. Nu str de i varsin kruka och ser ut att m frvnandsvrt vl (kanske inte hunnit riktigt hmta sig frn chocken).
Men nu tv dagar senare upptckte jag ngra sm ckliga flygor. De har vingar men flyger inte, bara kryper i jorden i de bda krukorna. Vad ska jag ta mig till? Jag gjorde ingenting med rtterna nr jag behandlade plantorna.
Maggan H
Du ska byta jorden och ev kanske spraya lite i den diskade krukan med provado. Kanske funkar det att spraya lite p direkt p jorden, testa, du har ju inget att frlora. Vxter med kryp i vill man inte ha! blink.gif
buzz
Jag fick massa flugor med en ekologisk jord jag kpte s den fick bytas ut. Kan de flyga ivg om du jagar efter dem?
Isfall r det nog sorgmygg, de brukar krypa ner i jorden och lgga gg. Sen mumsar larverna p rtterna. r vxten svag s kan den duka under.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon