Full version: Shopping-rapport
Bee
Ref. min efterlysning igår. Nu har jag besökt Lager157 i Gällstad. Det var ett trevligt ställe. Jeans-sorteringen var enorm och priserna mkt bra (inte typ Ullaredspriser, mer Freeport). Inriktningen var mot yngre publik men jag hittade några tröjor i min smak. Det var ordning och reda i affären! Jeansen tex var ordentligt sorterade och hade skyltar med vilken modelltyp det var. Dom hade även skor, hudvårdsprodukter och en rätt stor smyckeavdelning (läcker!). Mitt bästa kap var nog den stora svart-vita plastkassen märkt Lager157, en variant av Ikeas blåa kasse, som kostade 25:- smile.gif
Det fanns flera olika butiker i området. Tyvärr hade väskaffären öppet enbart tors-sön, så där kammade jag noll. Men Sjöporten, en butik (lada) som säljer "marina" märkeskläder var en trevlig överraskning. Bra grejer till bra priser (jodå, det blev en tröja där med).
Resan från Göteborg tog ca en timma och en kvart. Motorväg till Borås men sen var det 3.5 mil på 50,70,90-väg. Väldigt vacker väg men kändes lång.
Jag tyckte nog att det här var en utflyktsresa. Inte shoppingresa så som när man åker till Ullared, utan när man bara vill kolla läget och samtidigt få en utflykt i det gröna. Gällstad är en liten ort, precis som Ullared men inte tillnärmelsevis lika utbyggd vad gäller affärer.
För er som inte varit i Ullared: Det är enormt! Ett veritabelt shopping-Mecka! Det är absolut värt att åka dit, om inte annat så för att beskåda fenomenet.
Freeport i Kungsbacka blir jag däremot alltid deprimerad av. Det är ett trååkigt ställe! Man får sällan lust att öppna plånboken där. Förutom Bellbox då, min favorit på hårproduktsidan smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi kom hem igår kväll från Ullared.

Åkte med husbilen och övernattade på campingen så att jag hade 2 dagar på mig att tittar runt.

Dom första julklapparna är köpta.

Men va mycket folk det var och så alla som kör kors och tvärs med sina kundvagnar, kör på folk utan att be om ursäkt osv

Elisabeth
Bee
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-10-2006, 12:25)
Men va mycket folk det var och så alla som kör kors och tvärs med sina kundvagnar, kör på folk utan att be om ursäkt osv

Elisabeth

Här har vi ytterligheterna! Nästan folktomt på det ena stället och knökat på det andra.

Fast det är väl lite ovanligt att folk inte ber om ursäkt när dom kör på en med vagnen? Jag tycker nog att det brukar man göra. (även jag har kört på folk. Det är ju så stora kundvagnar) Beror kanske på hur dags på dan det är.

...... tror minsann att det ändå börjar kurra i "Ullaredstarmen" igen... laugh.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Bee @ 11-10-2006, 13:41)
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-10-2006, 12:25)

Elisabeth

Här har vi ytterligheterna! Nästan folktomt på det ena stället och knökat på det andra.

Fast det är väl lite ovanligt att folk inte ber om ursäkt när dom kör på en med vagnen? Jag tycker nog att det brukar man göra. (även jag har kört på folk. Det är ju så stora kundvagnar) Beror kanske på hur dags på dan det är.

...... tror minsann att det ändå börjar kurra i "Ullaredstarmen" igen... laugh.gif

Första dagen var vi där hela eftermiddagen och andra dagen 3-4 timmar mitt på dagen.

Och jag kan säga att jag inte körde på en enda människor.

Om alla skulle ta lite hänsyn skulle det flyta mycket smidigare. Men det är alldeles för många som tycker att "bara jag" kommer fram så är det bra.

Man kan ju ställa vangnen och plocka ihop och sen köra vidare. Men många skall ju ha sina kundvagnar med överallt och helst då tvärs ut i gången. Och sen bara köra på

Men mycket köpt blev det i alla fall.

"Kärringrallyt" skall m an nog åka på torsdag.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon