Det fanns flera olika butiker i området. Tyvärr hade väskaffären öppet enbart tors-sön, så där kammade jag noll. Men Sjöporten, en butik (lada) som säljer "marina" märkeskläder var en trevlig överraskning. Bra grejer till bra priser (jodå, det blev en tröja där med).
Resan från Göteborg tog ca en timma och en kvart. Motorväg till Borås men sen var det 3.5 mil på 50,70,90-väg. Väldigt vacker väg men kändes lång.
Jag tyckte nog att det här var en utflyktsresa. Inte shoppingresa så som när man åker till Ullared, utan när man bara vill kolla läget och samtidigt få en utflykt i det gröna. Gällstad är en liten ort, precis som Ullared men inte tillnärmelsevis lika utbyggd vad gäller affärer.
För er som inte varit i Ullared: Det är enormt! Ett veritabelt shopping-Mecka! Det är absolut värt att åka dit, om inte annat så för att beskåda fenomenet.
Freeport i Kungsbacka blir jag däremot alltid deprimerad av. Det är ett trååkigt ställe! Man får sällan lust att öppna plånboken där. Förutom Bellbox då, min favorit på hårproduktsidan